La Federació Catalana de Tallers de Reparació d’Automòbils (FECATRA) -constituïda pel Gremi de Tallers de Reparació d’Automòbils de Terrassa i comarca així com les associacions de Barcelona, ​​Girona, Lleida, Sabadell, Tarragona-, ha presentat un any més els resultats obtinguts a través de la plataforma en línia de denúncia contra l’intrusisme i la competència deslleial corresponent a l’any 2017. Els resultats mostren un augment del nombre de denúncies, obtenint dades registrades l’any 2014 i trencant així la tendència a la baixa registrada entre els anys 2015 i 2016.

Pel president de la FECATRA, Celso Besolí, “la tasca realitzada per les associacions, durant més de 4 anys, és insuficient sense l’actuació i la cooperació amb els ajuntaments, ja que són els que tenen les competències per detectar i tancar els tallers clandestins. Són comprensibles les dificultats dels consistoris però també la frustració i sensació de desemparament dels tallers que contribueixen a les arques públiques”. Segons Besolí, “hem de coordinar-nos i treballar junts, per solucionar quelcom que a tots ens afecta: la competència deslleial, la seguretat viària i en el treball i el manteniment del parc de vehicles pel que fa a les emissions i la gestió de residus”.

El president de la FECATRA també ha destacat que “el 46,67% les denúncies són per tallers clandestins, mantenint-se el percentatge dels últims anys” destacant que aquest tipus de tallers són fàcilment identificables com a clandestins i que es pot presuposar que l’usuari del vehicle sap què contracta amb un taller d’aquest tipus.

La Federació Catalana de Tallers de Reparació d’Automòbils creu que cal reforçar la difusió adreçada al consumidor, donant protagonisme a la placa blava del RASIC i demana instaurar a les ITV catalanes l’obligació d’exhibir Certificat de Taller que corregeix els defectes greus detectats com es fa a les Illes Balears, a les Illes Canàries i a Galícia.

Nou comentari

Comparteix