Sibil.linament, el banc basc vol anar fent de les seves. Al “regal” d’UNNIM, hi respon amb la prepotència i la insensibilitat. Des de la talaia freda d’un despatx a Madrid, va decidint –davant d’un mapa, sense trepitjar el terreny– quins punts de venda tanca. Fins al punt d’importar-li un rave l’encabritada de la clientela… Convenir que n’hi ha prou amb tan sols 6 oficines per a donar servei a la tercera ciutat catalana passa de taca d’oli. En el cas terrassenc, aquest rati equival a més de 40.000 caps per barret… Quins pebrots !

No voldran pas que em decideixi a llistar el missatge subliminal dels seus antics spots publicitaris, raspallant la clientela. On és aquell senyoratge de llavors ?

Dessota la digitalització no es pot justificar, tampoc, la poca motivació professional que palesen bona part dels seus empleats. “Sotto voce”, manifesten la forta pressió que la direcció de l’entitat exerceix sobre ells. Sense adonar-se’n, s’aboca i trasllada a la gent que va a oficines. Com que aquesta no té un pèl de tonta, ho copsa ràpidament i acaba tot llastimosament… I així va tot, amb una sabata i una espardenya.

Obliden el principi que “el client és la part més important del negoci”? Entre l’extrem de l’època de les caixes –amb una agència, cada tres/quatre cantonades– i l’actual hi ha un abisme. No hi podria haver un punt intermig d’entesa i harmonia ? Es plantegen, algun moment, en què consisteix un bon servei ? Tracten amb persones i no pas amb ninots. Algú amb coneixement de causa ho havia de dir, buidant el pap. No endebades vaig bregar-hi al llarg de 34 anys, “donant-ho” tot.

Fent un pas endavant, no hi ha dret a voler retallar i escapçar tota referència u olor al que representa l’antiga obra social de la Caixa de Terrassa, amb 134 anys d’història. Per a tots els terrassencs, començant per mi, el Centre Cultural i la FUPAR han deixat un pòsit i una empremta de fortes arrels. Qui són ells per a decidir –d’avui per demà– que els “bategen” com “Factoria” cultural i “Factoria” Social de Terrassa? De ben segur que no tenen la més remota idea de la foscor i mala maror que traspua el nom de la “Factoria”… Per tot plegat, els recomano que s’empassin la mala bava i guardin el corró. Pels qui no troben l ́equivalència castellana d ́aquest mot, és “rodillo”.
……………………………………………………………………………………………
Josep Ballbè i Urrit.

Comentaris

    Luis de Pablo Setembre 23, 2021 | 14:42
    Totalmente de acuerdo
    Anònim Setembre 23, 2021 | 16:17
    Josep , tens molta raó . 👍👍👍👍👍👍😫
      María membrilla Setembre 26, 2021 | 01:17
      Toda la razón. El BBVA es un Banco de una prepotencia y orgullo inmesurable y que además, no tiene, ningún sentimiento de cooperación, ni aclaración de todos los cargos, y elevados intereses que ellos gravan. La única voz es la suya y su respuesta es que hay obligación de sólo pagar todo lo que inmerecidamente cargan en cuenta y que el cliente no tiene derecho a obtener una explicación, ni extracto. Sólo sus números y abuso de poder. Impotencia es lo que el BBVA te hace sentir
        Joaquim Sanz Setembre 27, 2021 | 16:38
        Passa't a Caixa d'Enginyers. Són un primor.
          Toni Setembre 28, 2021 | 07:17
          Jo pel tema del procés em vaig passar a caixa d'Enginyers. Són lo més incompetent que mai m'he trobat a la banca. Realment un cero. No tornaré a la Caixa per que són venuts. Però com l'anyoro... 😔
            Anònim Octubre 03, 2021 | 14:25
            Caixa de Ingenyers és la part més digital del BBVA.. Com crec què ING Direct ho és de La Caixa..
        Anònim Octubre 01, 2021 | 07:44
        Totalmente de acuerdo
        Mari Octubre 01, 2021 | 07:44
        Totalmente de acuerdo
    Anònim Setembre 23, 2021 | 16:25
    lamentable, pero es així. Una vergonya. Vaig treballar 41 anys a CaixaTerrassa i Unnim al final i s'han perdut les formes i demostren que els clients els molesten. Només volen especular amb fons, dacions i inmobles. L'Estat té bona part de culpa per permitir'ho.
      J.Olle Setembre 23, 2021 | 20:24
      Envieu el BBVA a fe punyetes, hia altres bancs més decents.
      Montse amor Setembre 23, 2021 | 22:43
      Totes les entitats van igual, el negoci de tot arreu ha canviat i el bancari tb, ens hem d'adaptar encara q nos ens agradi
      Montse Setembre 23, 2021 | 22:43
      Totes les entitats van igual, el negoci de tot arreu ha canviat i el bancari tb, ens hem d'adaptar encara q nos ens agradi
      Joan Vidal Setembre 25, 2021 | 08:25
      ... a Sabadell pasa el mateix. Suposo que a tot arreu. La solució pot ser sigui canviar d'entitat, encara que no sé quina, ja que no en conec cap. Totes treballen de manera similar. La primera que cavii ens tindrà a tota la clientela. Quina colla de barruts.
      Anònim. Setembre 25, 2021 | 09:59
      Tota la raó, van fent de les seves i jugant amb els cliets amb males praxis.
    Anònim Setembre 23, 2021 | 17:39
    La part HUMANA i DIGNITAT, fà temps que s'han perdut els "valors"
    Sebastià Mas Plana Setembre 23, 2021 | 19:11
    Sebastià Mas 51 anys a Caixaterrassa. Inimaginable el que s’ha permés amb la eliminació de les Caixes, però més greu el tracte que reben els clients de les entitats resultants.
    Enric chenoll Setembre 23, 2021 | 19:40
    Quina vergonya, a la majoria de entitats bancàries volia clients al pati d'operacions, quants més millors això volia dir que era oficines amb volumen. En la introducció dels caixers i després internet no volen clients a dintre de l'oficina i castiguen els empleats i clients, essent el tracte impersonal,ja que volen solament operacions amb comissions, una vergonya total pobres empleats engoxats i sempre amb po perquè no siguint acomiadats O traslladats.
    Xavier Setembre 23, 2021 | 20:28
    Tota la culpa és de L'Estat.No sé perquè i són.
    Montse amor Setembre 23, 2021 | 22:43
    Totes les entitats van igual, el negoci de tot arreu ha canviat i el bancari tb, ens hem d'adaptar encara q nos ens agradi
    Xavier basora Soriano Setembre 24, 2021 | 01:46
    No tenen sentiments. Et tractan com un peo. Mala praxis i nefast servei al client. Son pTerics
    Ramon Boix Colldelram Setembre 24, 2021 | 08:54
    Totalment d,acort cada vegada mes som ninots.....no tenen en Compta els clients....perque no Tenquen ya totes?les delegacions .....final.ent ya els hi pagarem nosaltres el finiquito......com sempre Ya?que no hi han solucions practicas nomes onlaine i pocs caixes i cobrar per tot MOLTES GRACIES............ DE RES
    FRANCESC R. Setembre 25, 2021 | 05:58
    Hemos pasado de ser el pais mas banquerizado del mundo ( que tampoco era normal) al otro extremo. Casi 40 años trabajando en banca y ultimamente yo siempre decia que trabajaba en "desatención al cliente" y no en atención al cliente.
    Anònim Setembre 25, 2021 | 07:26
    Tota la raó
    Joan Vidal Setembre 25, 2021 | 08:25
    ... a Sabadell pasa el mateix. Suposo que a tot arreu. La solució pot ser sigui canviar d'entitat, encara que no sé quina, ja que no en conec cap. Totes treballen de manera similar. La primera que cavii ens tindrà a tota la clientela. Quina colla de barruts.
    Ana María Damini Setembre 25, 2021 | 09:17
    No importan los clientes, no importan los empleados, les importa el MALDITO DINERO, EL DE ELLOS CLARO. Y ASÍ VAMOS EN TODO. SUSTITUYEN GENTE POR MÁQUINAS. ESO ES LO QUE NO DEBERÍAMOS ACEPTAR EN BANCOS, SUPERMERCADOS, RESTAURANTES, EMPRESAS, ETC. ETC.
    Alba Setembre 25, 2021 | 09:21
    A casa ja hem deixat de ser clients, tan la meva mare com jo. Parlar amb el BBVA eran quasi impossible i l,atencio a les oficines vergonyosa. Ara tinc un assessor personal de Mediolanum i un de Caixa Enginyers, i va perfecta.
    Conxita Setembre 25, 2021 | 10:14
    Josep Ballbè, totalment d'acord, només que crec t has descuidat la primera obra social que va sé La llar de la Ancianitat a la avda. Abad Marcet
    Vergunyos, cóm es tracta a ñ Setembre 25, 2021 | 13:25
    A la gente grn
    Vergunyos, cóm es trácte a la gente gran. Setembre 25, 2021 | 13:26
    A la gente grn
    Anònim Setembre 25, 2021 | 14:01
    Bén fàcil si no ens agrada el banc BBVA donar nos de baixa, hi ha moltes opcions on anar, de ben segur que ens tractaran molt millor
      Anónimo Setembre 28, 2021 | 08:01
      Pués seguro que sí, porque el trato y servicio que NO te da el BBVA es una mierda..... No puedes tener trato directo con ellos, todo es online. Te retienen el dinero tuyo, bueno unos verdaderos sinvergüenzas.
    Jordi Setembre 25, 2021 | 21:24
    Si aneu cancelant comptes potser s'ho pensin.
    Olga Diez Torello Setembre 25, 2021 | 21:31
    Així q esdevingué BBVA , vaig tancar els contes meus i dels meus familiars... em van anar al darrera 1 any... perp no en vull saber res
    M Setembre 26, 2021 | 01:13
    Toda la razón. El BBVA es un Banco de una prepotencia y orgullo inmesurable y que además, no tiene, ningún sentimiento de cooperación, ni aclaración de todos los cargos, y elevados intereses que ellos gravan. La única voz es la suya y su respuesta es que hay obligación de sólo pagar todo lo que inmerecidamente cargan en cuenta y que el cliente no tiene derecho a obtener una explicación, ni extracto. Sólo sus números y abuso de poder.
    María membrilla Setembre 26, 2021 | 01:14
    Toda la razón. El BBVA es un Banco de una prepotencia y orgullo inmesurable y que además, no tiene, ningún sentimiento de cooperación, ni aclaración de todos los cargos, y elevados intereses que ellos gravan. La única voz es la suya y su respuesta es que hay obligación de sólo pagar todo lo que inmerecidamente cargan en cuenta y que el cliente no tiene derecho a obtener una explicación, ni extracto. Sólo sus números y abuso de poder.
    María membrilla Setembre 26, 2021 | 01:15
    Toda la razón. El BBVA es un Banco de una prepotencia y orgullo inmesurable y que además, no tiene, ningún sentimiento de cooperación, ni aclaración de todos los cargos, y elevados intereses que ellos gravan. La única voz es la suya y su respuesta es que hay obligación de sólo pagar todo lo que inmerecidamente cargan en cuenta y que el cliente no tiene derecho a obtener una explicación, ni extracto. Sólo sus números y abuso de poder. Impotencia es lo que el BBVA te hace sentir
    Rosa Setembre 26, 2021 | 15:06
    Lamentablement es una vergonya, i parlo per experiència, el tema del tracte dels clients del BBVA, concretament a l'hora de rebre i tramitar una herència. Nomes es pot fer per la seva web, penjant la pertinent documentació, i no es pot parlar per telefon amb cap dels treballadors del banc. El resultat es que penjes documentació i has d'esperar que algú et respongui per mail. Si la persona que ho ha de tramitar es una person gran i no te facilitat per la tramitació, s'ha de buscar la vida per fer-ho. Total, que així ja poden treure's personal de a sobre, si el que treballa per resoldre els temes es el mateix client.
      Anonim Setembre 29, 2021 | 10:28
      Asi es la meva sogre va morir al abril em enviat tots el papers arreclats i ancara el meu home no ha cobrat lerencia de la seva mare una vergonya.
    Francisco Javier Serra Sitja Setembre 26, 2021 | 15:54
    No val la pena fer cap comentari. Aixó te la cara, que acabará malament.
    JCB Setembre 27, 2021 | 08:04
    No he visto banco mas sinvergüenza que bbvv, de la noche a la mañana por tener una c/c y solamente por tener una ipoteca, que ya pago unos unos intereses elevados ahora sacado de la manga y me cobran cada 3 meses 40€ de mantenimiento de la cuenta, luego por la televisión ununcian que tienen una aplicación que te enseñan como ahorrar dinero MENUDU ROBO
    Mami Setembre 27, 2021 | 11:37
    Doncs no aneu al Santander. És pitjor encara. Amb Bankia estava contenta però ara serà CaixaBanc... Desconfio... Ja vorem.. Sort.
    Anònim Setembre 27, 2021 | 19:55
    Hauriem de cancel.lar tots els comptes, no hi ha dret que tractin els clients aixis, ningú es responsable ni es fa càrrec de res. Només volen vendre. Tots son iguals. Algù sap on es pot anar que no et tractin com si els hi fesis nosa? Hi ha algún banc o caixa?
    Francisco Hernández Arteaga Setembre 30, 2021 | 18:33
    Lamentablement és un problema del sector bancari i dels banquers. És una pena. Han invertit el servei fent-lo caure en els clients i, ara, amb la banca electrònica, s'aprofiten encara més. Ja sé que estem al segle XXI i hem d'aprofitar-nos dels serveis on line, però no a aquest preu. El que està passant és un abús. N'hi han pobles que no hi ha cap caixer per treure diners ni cap oficina. A aquest pas, anirem a buscar-los al Mercadona o a qualsevol benzinera. Què podem fer? Aguantar-nos? Treure els diners? ... Presionar als polítics perquè canviïn la situació i, si s'escau, nacionalitzin la banca.
    Empipada amb la banca Setembre 30, 2021 | 21:11
    Amb el Banc de Sabadell cada vegada pitjor. Ni marcant el telèfon de la teva oficina parles amb ells.. Et dirigeix a una centraleta i ves clicant números i escoltant una veu gravada. Una pena. Quin poc servei, això sí: Anar cobrant comissions per tenir els teus diners. Haviat a sota la rajola.. Almenys que no ens prenguin per rucs!
    Josep M Octubre 01, 2021 | 07:36
    Quina sort, 6 oficines. Al meu poble, i molts altres, han tancat. La més propera a 10 km. És una vergonya.

Nou comentari