Correos ha incorporat noves motos elèctriques de tres rodes a la flota de Terrassa. En total són tres vehicles ecològics que estaran destinats al repartiment “d’última milla” a la localitat terrassenca. La companyia subratlla en un comunicat que a finals d’aquest 2023, la flota sostenible ja superarà els 2.800 vehicles, entre els quals n’hi haurà 2.506 d’elèctrics 100% i 310 furgonetes híbrides o ECO.
A la cocapital vallesana s’ha apostat per incorporar tres motos elèctriques “cibersegures”. La scooter eezon e3 cargo, fabricada per l’empresa VMS Automotive (del Grup Marsans) s’assimila a una moto de 125 cc i ofereix unes bones prestacions quant a capacitat, autonomia, productivitat i ergonomia. Es tracta d’un innovador tricicle elèctric basculant, que pot arribar als 90 quilòmetres per hora i que compta amb una autonomia de més de 120 quilòmetres. A més, destaquen que és fàcilment recarregable, ja que es pot utilitzar qualsevol endoll convencional i tenir la càrrega completa en dues hores.
Gran capacitat, fàcil aparcament i accés a nuclis restringits
Des de Correos manifesten que amb aquesta nova ampliació es busca “agilitzar el procés de repartiment i oferir una major independència i comoditat als empleats”, i afegeixen que amb les motocicletes s’aconsegueix “facilitar l’accés als domicilis de tots els clients, especialment en els nuclis urbans de difícil accés per a tot tipus de vehicles”, i pensant també amb la futura implantació de la Zona de Baixes Emissions. Al tractar-se de motos de tres rodes o tricicles amb l’etiqueta ECO, aquests podran accedir a qualsevol entorn i minimitzar els problemes d’aparcament, tot garantint la capacitat de càrrega, que arriba als 450 litres, en òptimes condicions de seguretat.
Amb més de 700 motos elèctriques i l’adquisició de 100 noves furgonetes ecològiques, l’empresa pública de l’estat espanyol avança cap a l’objectiu de tenir el 25% de la flota elèctrica i arribar a què la meitat estigui basada en tecnologies alternatives al 2030.
