El canvi del model tarifari en el transport públic pel 2020 tindrà afectacions directes sobre els usuaris del Vallès Occidental i pot perjudicar algunes de les persones usuàries, sobretot aquelles que no són viatgers freqüents. Però el més preocupant, segons el Consell Comarcal, és que el nou model tarifari no resol en cap sentit el greuge existent en determinats municipis de la comarca, donat per la zonificació tarifària actual.

El president del Consell Comarcal ha expressat que “aquesta modificació en els títols no aborda el greuge que suposa per alguns municipis l’existent zonificació. Ens hauria agradat que s’hagués plantejat el tema de la zonificació, tal com ja vam demanar el novembre de 2018 des del Consell d’Alcaldies. Ara veiem com amb les noves tarifes es pot agreujar la situació de diferents col·lectius de persones usuàries, com per exemple les famílies i molts usuaris que no poden fer un ús compatit de la T10″.

Giménez ha afegit que “estudiarem a fons la complexitat de la proposta de l’ATM ja que hem tenir en compte que cada persona fa un ús diferent del transport públic i que les tarifes han de considerar a aquelles persones que no són usuàries diàries de transport públic”.

Per la seva banda el conseller de Transició Ecològica del Consell Comarcal, Carles Rodríguez, ha expressat que “els canvis tarifaris van en la línia positiva d’incentivar l’ús del transport públic de manera diària i abaratir els títols pels usuaris freqüents. Si volem millorar la qualitat de l’aire a la nostra comarca, hem d’utilitzar menys el cotxe i més el transport públic. Però és cert que cal resoldre la discriminació que pateixen certs municipis de la nostra comarca inclosos en les zones 2 i 3”.

Nou comentari