Workshop sobre el comerç online i físic

Workshop sobre el comerç online i físic | Escodi

Unes dues-centes persones, provinents de tot Catalunya, han assistit al workshop a Terrassa organitzat per Escodi (Escola Universitària de Comerç i Distribució), i patrocinat per CaixaBank, “Acabarà la venda on line amb el comerç físic?”. A l’acte, hi han participat com a ponents Oriol Elvira, Chief Commercial Officer a TC Group Solutions; Melchor de Palau, Product Director a Comercia Global Payments; Isabel Mariscal, professora d’Escodi i Directora d’expansió retail online a Catànies Cudié i Ricard López, Retail i Guest Experience Deputy Director de La Roca Village. Tots ells han estat els especialistes encarregats d’explicar als assistents, les recomanacions necessàries per adaptar-se als nous models de compra, i han ofert nombrosos exemples de com seguir aquestes recomanacions porta al creixement de vendes del comerç físic.

En aquest sentit, segons Oriol Elvira, la ratio d’atracció només ha baixat mig punt en dos anys i això no justificaria la baixada de vendes o de rendibilitat dels comerços físics. El client, especialment el més jove està apostant de forma clara pel comerç online, però en general el que busca tothom és la màxima comoditat i per això és important la omnicanalitat, és a dir, que l’oferta estigui disponible a tots els canals.

Conèixer el mercat i tendències

Al mateix temps és “imprescindible que el comerç físic utilitzi les mateixes eines que el comerç online per conèixer al seu client i els seus hàbits de compra per oferir-l’hi experiències personalitzades”, segons ha apuntat Melchor de Palau. El comerç necessita un esforç continuat per conèixer cóm evoluciona el mercat, les tendències, i la competència. “Plantejar-se de forma recurrent qui som?, on som? I on anem? I donar resposta es la manera de mantenir-se de forma competitiva en el mercat”, segons Isabel Mariscal. I, finalment, el comerç físic s’ha d’orientar al seu client i convertir la seva compra en una botiga física en una experiència diferent, perquè precisament aquesta “experiència” és el que mai podrà oferir el comerç online, en opinió d’en Ricard Lòpez. Adaptar l’espai físic de la botiga a aquest objectiu i formar al personal perquè sàpiga oferir a cada client el tracte que necessita és la recepta d’aquest expert en Guest Experience.

El workshop organitzat per Escodi ha finalitzat amb l’exposició d’experiències de comerç físic que han aconseguit créixer i augmentar significativament les seves vendes aplicant aquestes línies d’actuació. Una d’elles, la del graduat Àlex Castany, que amb les seves botigues físiques –al mercat de Sabadell-, i la seva botiga online ha ampliat el seu negoci i ven a particulars i restaurants reconeguts de tota Espanya amb especialització del producte i la omnicanalitat.

Nou comentari