MónTerrassa
Cecot potenciarà la mediació en la resolució de conflictes sobre consum
  • CA

Cecot s’ha compromès a potenciar la mediació per a la resolució de conflictes en matèria de consum. Forma part d’un acord de col·laboració que la patronal terrassenca ha signat aquest dilluns, dia 28, amb l’Agència Catalana de Consum, per tal que les seves empreses associades utilitzin el sistema arbitral de consum, és a dir, els mecanismes extrajudicials, per solucionar litigis amb les persones consumidores i d’aquesta manera “afavorir la transparència en el mercat”.

ACC i Cecot establiran línies de col·laboració i cooperació per posar en valor aquest sistema, “ja que es tracta d’un mecanisme gratuït, senzill i alternatiu a la via judicial que, a més a més, és una marca de qualitat i de compromís de les empreses envers les persones consumidores”, ha subratllat Sutrias. Des de la Cecot, el seu president Antoni Abad, ha explicat que fins ara “les nostres accions de sensibilització en relació a drets i deures en el marc del consum al teixit empresarial, han estat puntuals i les hem reforçat amb un assessor expert en l’àmbit del consum per informar i acompanyar les empreses”, però a partir d’aquest acord, “ens comprometem a fer una passa més i establir una agenda estable de treball i definir accions planificables i orientades a informar i formar les empreses, així com actuar de manera concreta i especialitzada sobre els diferents sectors d’activitat”.

Comerç de confiança, segur i en català

Cecot i Consum treballaran de la mà perquè les empreses i organitzacions associades a la patronal puguin millorar la seva formació en matèria de consum, optimitzar la informació i atenció que ofereixen a la clientela i reforçar el seu compromís social, pel que fa a un consum “segur, responsable i sostenible”. I és que no només es vol ajudar a resoldre conflictes i litigis judicials; l’acord va molt més enllà i també pretén prevenir el “malbaratament alimentari o l’impacte ambiental d’una gestió incorrecte dels residus”, a més de consolidar la “confiança de la ciutadania en el comerç de proximitat”.

D’altres actuacions essencials que recull el protocol signat aquest dilluns, són la promoció de l’ús del català en les relacions de consum que generin les empreses associades, i l’elaboració de codis de bones pràctiques sectorials com a distintiu de valor afegit, així com accions posteriors per promoure l’adhesió de les empreses i els comerços associats a la Cecot.

Comparteix

Icona de pantalla completa