La patronal Cecot ha celebrat la inauguració del nou tram de la B-40 que connecta Terrassa amb Abrera i Olesa de Montserrat, que després de 17 anys, connecta definitivament la comarca del Vallès Occidental amb el Baix Llobregat a través de poc més de sis quilòmetres de via. La patronal considera que és una infraestructura “estratègica” per al territori i exigeix que la via es continuï fins a Sabadell, configurant així la Ronda Nord que connectaria les dues capitals de la comarca.
“Des de la Cecot hem empentat molt per poder veure executada aquesta infraestructura […]. Però òbviament l’acció patronal no finalitza aquí, continuarem treballant, junt amb altres entitats al territori, per poder comptar amb una Ronda Nord que connecti la via amb Sabadell”, ha expressat el president de la patronal, Xavier Panés, en un comunicat després de participar en l’acte d’inauguració de la via, que ha comptat amb el ministre de Transports i Mobilitat, Óscar Puente. Us oferim una fotogaleria de l’acte d’inauguració clicant en aquest enllaç.

Una infraestructura de mobilitat i de competitivitat
La patronal defensa que l’àmbit conformat per les comarques del Vallès Oriental, Vallès Occidental i el Baix Llobregat “és un dels motors econòmics del país”: “Els 1.920 km2 d’extensió de les tres comarques representen 6% de territori català, concentren el 28,2% de la població del país (més de 2,1 milions de persones) i generen gairebé el 30% del PIB, del VAB i dels llocs de treball a Catalunya”, expliquen.
Per aquest motiu, creuen que la infraestructura no només millora la mobilitat de ciutadans, sinó que també facilita la mobilitat de persones treballadores que han de desplaçar-se als polígons industrials i centres de treball en aquestes comarques sense haver de passar per Barcelona, així com la logística i transport de mercaderies de les empreses ubicades.


El retard en l’execució de la B-40 afecta la competitivitat d’empreses
La patronal també ha criticat que el retard en l’execució d’aquest tram ha afectat la competitivitat de moltes empreses de Catalunya que precisen d’aquesta interconnexió per millorar la logística, condicionant inversions futures i perdent en costos d’oportunitat. “Així que benvinguda sigui la posada en funcionament d’aquest tram i mirem d’accelerar la Ronda Nord”, ha conclòs Panés.