Cecot ha aplaudit l’acord per fer arribar la B-40 fins a Sabadell. La patronal terrassenca recorda que la connexió per la Ronda Nord de les dues cocapitals vallesanes és una de les infraestructures viàries “que més consensos té al territori”, i celebra que Generalitat de Catalunya i Ministeri de Transports hagin arribat a un punt en comú per tirar-la endavant.
“L’impacte de comptar o no amb connexions intermodals per la mobilitat de les persones dels nostres equips i de les mercaderies és crític i així li vam exposar a la Ministra”, recorda Xavier Panés, president de la Cecot, que ha recordat que tot i que la relació amb l’actual ministra de Transports -que recentment va visitar la patronal- està “sent fluida i va fent passes endavant” no es pot oblidar que “venim d’una situació d’infrainversió i infraexecució reiterada en el temps que ens fa ser escèptics davant de qualsevol nova promesa o anunci sobre dates o execucions en aquest àmbit”.
Celebren els intercanviadors ferroviaris
Des de la patronal afirmen que van reclamar als partits polítics i als Governs que “esgotessin totes les vies de negociació que calgués perquè aquestes infraestructures de connexió son clau per facilitar la mobilitat de la ciutadania i de les mercaderies al territori, que a hores d’ara, ni el transport col·lectiu ni les infraestructures actuals faciliten”. Però Sánchez els va tranquil·litzar dient que “malgrat el soroll mediàtic s’estaven arribant a acords” i que el protocol d’actuació se signaria abans de les eleccions generals del pròxim dia 23 de juliol. I sembla que així serà.
Cecot aprofita l’avinentesa per també posar èmfasi en la necessitat de tenir les interconnexions entre FGC i Rodalies i les xarxes de bus ràpid. En aquest sentit, celebren que l’acord arribat contempli una inversió de 20 milions d’euros per accessos i intercanviadors ferroviaris, com els que es preveuen a Sant Cugat, que l’entitat patronal també valora positivament per la dinamització territorial.