MónTerrassa
Cap de setmana amb comerços oberts per l’inici de les rebaixes d’hivern

Aquest cap de setmana es dona el tret de sortida a les rebaixes d’hivern -tot i que alguns comerços ofereixen ja descomptes a través de les botigues online i app des del dia 6 a la tarda-. Aquest diumenge, doncs, és festiu d’obertura autoritzat i tots els establiments de Terrassa que ho desitgin podran obrir les seves portes per oferir ja els primers descomptes. Com és habitual, es començaran amb percentatges rebaixats inferiors i a mesura que ens acostem al final de la campanya aquests s’aniran incrementant.

Les rebaixes no només son una gran oportunitat per als compradors, que busquen trobar aquells productes que han clissat unes setmanes abans més bé de preu, suposant un estalvi important, sinó també per a aquells que busquen feina. És un dels períodes de l’any en què hi ha més contractació de personal per atendre l’increment de clients. El sector del gran consum -perfumeria, cosmètica, joguets, electrònica, telefonia i alimentació, son el que més ocupació generen aquests dies, així com les àrees d’atenció al client i els llocs de postvenda. Un any més, Catalunya és qui lidera la creació de nous llocs de treball de tot l’estat, arribant als gairebé 35 mil.

Consells per sobreviure a les rebaixes

Des de la Generalitat, Consum ofereix alguns consell i recomanacions per sobreviure a les rebaixes. Recordem que els descomptes han de ser de productes que els establiments ja tenien en estoc, i sobre els quals se’ls aplica una reducció de preu; per tant, no poden ser unitats d’un producte que encara no havien estat posades a la venda.

  • Els establiments poden decidir lliurement si fan o no rebaixes –no n’estan obligats–. Les temporades habituals són l’hivern i l’estiu i, anualment, el Consell Assessor de la Generalitat en Matèria de Comerç proposa les dates recomanades d’inici i de finalització de les temporades de l’any següent, atenent, en cada moment, les demandes del sector comercial.
  • La venda en rebaixes s’ha d’anunciar amb aquesta denominació i amb el detall del període durant el qual es durà a terme aquest tipus de venda.
  • Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat. No es poden destinar a les rebaixes productes defectuosos, deteriorats, desaparellats o obsolets.
  • Els articles rebaixats han d’estar clarament diferenciats i mostrar el preu original i el preu rebaixat o bé el percentatge de descompte. S’entén per preu original el preu més baix que hagi tingut aquell producte en l’establiment, durant els trenta dies precedents a la data d’inici de les rebaixes.
  • Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
  • Informeu-vos sobre la política de canvis o devolucions per evitar sorpreses: en vendes presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat. Si ofereix la possibilitat de fer canvis i devolucions, ha d’informar clarament de les condicions per fer-ho (termini, possibles excepcions, devolució dels diners o emissió d’un val, caducitat del val, etc.).
  • En el cas de les vendes per internet, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte en productes personalitzats o fets a mida; aquells que es facin malbé amb rapidesa, com ara aliments, o els que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene; els serveis que es presten en una data concreta, com per exemple bitllets de transport, reserves d’hotel o entrades per a espectacles; etc. Consulteu més informació sobre el dret de desistiment.
  • Conserveu: 
  • En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa