MónTerrassa
Buzón Verde, el projecte de sis joves emprenedors per reduir la publicitat en paper
  • CA

Buzón Verde és una startup vallesana fruit de la motivació de sis bons amics d’emprendre un projecte amb un bon propòsit al darrere: posar el seu granet de sorra en la cura del medi ambient. Els seus creadors són: Sergio López (Terrassa, 1982), enginyer industrial i KAM en empresa de Serveis; Jorge López (Terrassa, 1988), Grau en industrial elèctrica i Hard Services Manager en empresa de Serveis; Roberto Sedano (Sabadell, 1982), enginyer industrial i ASM en empresa de fabricació de maquinària de procés; Alejandro Medina (Santa Coloma de Gramanet, 1983), enginyer en informàtica i Software Quality Lead en empresa de Telecomunicacions; Aitor Durán (Esplugues de Llobregat, 1982), enginyer en informàtica i Database Engineer en agència de viatges; i Ismael López (Barcelona, 1976), CFGS Telecomunicacions i tècnic de Sistemes d’empresa de distribució/alimentació. Món Terrassa ha parlat amb ells perquè ens expliquessin en què consisteix el projecte i com funciona l’app.

Com va sorgir Buzón Verde?

Quan quedàvem en Sergio ens deia que tenia una idea al cap amb la qual hi estava treballant i que un dia ens l’explicaria. Setmanes després, així ho va fer. Ens va exposar la idea de voler impulsar un canvi d’hàbits que ajudés a reduir l’impacte ambiental de les persones. I ho faríem aprofitant els nostres coneixements i vincles. Així, ens va convidar a treballar conjuntament en el que vam batejar com un projecte amb propòsit. Ens va plantejar Buzón Verde com una forma sostenible de donar resposta una necessitat de la població i de les empreses. Un canal digital de publicitat que permetés renunciar a la generació de residus en paper, una alternativa real pel clàssic “buzoneo”. Era fàcil d’imaginar l’aportació del projecte ja que tots tenim bústia a casa i sabem el que es buidar-la de paper contínuament i sovint sense donar-li cap utilitat. El pla sonava genial, construir entre amics un projecte que ajudes a millorar el medi ambient a través de la reducció de tones i tones de residus de paper. I així va sorgir Buzón Verde, amb molta il·lusió i ganes.

Quan vau decidir fer el pas i constituir-vos en star-up?

Vam començar a treballar en el projecte a principis de 2020 i després de mesos treballant (amb COVID pel mig) teníem el projecte definit i teníem un pla de ruta. El vam validar amb amics i familiars i finalment vam fer un estudi de mercat. El resultats van ser els esperats i tot apuntava que podíem aconseguir el nostre propòsit: Provocar un impacte positiu al medi ambient. Això ens va animar a seguir endavant i constituir la start-up per fer realitat el projecte.

Captura de l’App Buzón Verde

Amb quin objectiu va néixer Buzón Verde?

La finalitat de Buzón Verde sempre ha sigut, i serà, la de contribuir a la societat i al medi ambient aportant una solució diferent que ajudi a reduir els recursos naturals emprats en la publicitat en paper. Creiem fermament que l’evolució cap a una societat més sostenible passa per molts petits canvis on hem d’identificar formes diferents de fer les coses amb un impacte ambiental que tingui tendència a cero. En el cicle de vida de la publicitat en paper, es fa un ús molt poc útil de recursos tan valuosos com son el aigua, la llum i el paper. S’utilitzen productes químics i s’alteren ecosistemes replantant i talant tipus d’arbres no autòctons i a al final, amb sort, acaben al contenidor blau.

I com s’ha aconseguit?

Ens centrem en impulsar el folletó digital en substitució del folletó en paper ja que consultar un fulletó digital té un impacte ambiental un 97% inferior al que te fer-ho en paper. Per part de les persones que treballem a Buzón Verde, tenim el desig poder fer realitat el projecte i aconseguir la satisfacció d’haver contribuir en aquest camí cap a un mon més sostenible.

Com funciona? La pot utilitzar qualsevol? Què s’ha de fer per obtenir-la?

És molt fàcil, descarreguem l’aplicació mòbil BUZÓN VERDE i demanem una etiqueta per a la nostra bústia de casa. Donem la facilitat de poder-la obtenir d’aquestes maneres: A través de comerços que siguin punts de distribució on es poden agafar les etiquetes de forma lliure i gratuïta; comprar-la a través de l’app, amb un preu de 2€ què inclou la preparació, una etiqueta d’un material durador i l’enviament a domicili dins de la nostra carta de no-paper (fabricada amb fibres de cotó residuals de la indústria tèxtil i que conté llavors que es poden plantar); sol·licitant-la en format digital per imprimir-la a casa, també de forma gratuïta. Un cop descarregada l’app, pots consultar la publicitat en format digital a la teva bústia verda tant de grans comerços com de comerços de proximitat i seleccionar les categories que t’interessin.

I a partir d’aquÍ?

El nostre petit equip s’encarrega de gestionar si hi ha incidències en les bústies. Els usuaris poden fer una foto si reben alguna publicitat perquè alguna empresa no respecta l’etiqueta. Les agrupem i ens posem amb contacte amb les empreses perquè corregeixin aquesta mala pràctica i els donem l’opció de fer servir el canal digital. Finalment, l’app conté un comptador de recursos naturals estalviats per l’usuari amb la seva renúncia a la publicitat en paper.

Els impulsors de Buzón Verde | Cedida

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa