L’Ajuntament de Terrassa ofereix a les persones contribuents la possibilitat d’establir un Pla personalitzat de pagament que es podran fer en 4, 6 o 12 terminis anuals per pagar els tributs de cobrament periòdic (Impost sobre Béns Immobles, Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, Impost sobre Activitats Econòmiques i taxes). Aquesta modalitat vol permetre “fer front als pagaments de la manera més còmode possible” i que s’adapti a les necessitats de cada ciutadà.
Per acollir-se a aquesta modalitat cal sol·licitar-ho abans del dia 20 de desembre, per tal que sigui efectiu l’exercici següent, a través del portal de l’Oficina Virtual Tributària, triant la periodicitat del pagament i els rebuts a incloure.
Aquest Pla Personalitzat de Pagament permet realitzar ingressos periòdics -de manera mensual, bimestral o trimestral- per pagar els tributs de cobrament periòdic. El requisits per adherir-se a aquest sistema, que no implica el cobrament d’interessos de demora, son no tenir deute pendent amb l’Ajuntament i domiciliació obligatòria del pagament de les quotes en un únic compte.
Periodicitat dels pagaments: mensual, bimestral o trimestral
Es podrà seleccionar la següent periodicitat de pagament:
- Mensual: Consistirà en 12 quotes, que es cobraran els dies 5 de cada mes, des del 5 de gener al 5 de desembre
- Bimestral: Consistirà en 6 quotes, que es cobraran els dies 5 de febrer, 5 d’abril, 5 de juny, 5 d’agost, 5 d’octubre i 5 de desembre
- Trimestral: Consistirà en 4 quotes, que es cobraran els dies 5 de febrer, 5 de maig, 5 d’agost i 5 de novembre.
Quotes
L’Ajuntament de Terrassa fa una estimació de l’import de les quotes que la persona contribuent ha de pagar en cada fracció, a partir de les dades de què disposa. Al llarg de l’any, el Consistori fa les regularitzacions necessàries per adequar les quotes a l’import actual dels tributs.