Adeu a una mítica botiga d’esports de Terrassa. BenitoSports, de l’avinguda Jacquard, al barri de Vallparadís, ha abaixat definitivament la seva persiana. Va ser aquest passat divendres, dia 27 de desembre, i coincidint amb plena campanya de Nadal, el darrer dia que els terrassencs van poder anar-hi a comprar. En les últimes setmanes, el local havia ofert grans descomptes i promocions especials per liquidar el màxim d’estoc possible.
El tancament de BenitoSports no ha estat una sorpresa. Ara fa uns mesos, CanalTerrassa informava que l’empresa havia presentat concurs de creditors, i que era qüestió de temps que liquidés totalment. D’aquesta manera es posa punt final a una cadena de material esportiu que tenia presència més enllà de la nostra ciutat, també a Sant Cugat, Granollers i dues en centres comercials de Barcelona. La seu central es trobava al barri de Sant Andreu, on va néixer l’any 1943, de la mà de l’exfutbolista del FC Barcelona Benito García Cano. Totes les botigues s’han acomiadat aquestes festes.
Segons dades del darrer balanç publicat per l’empresa, corresponents a l’exercici de 2022, van registrar un deute que vorejava els 7 milions d’euros. Explica El Español que arran de la pandèmia, amb pèrdues que van superar els 1,5 milions d’euros, es van veure obligats a demanar un préstec de 2 milions a l’ICO estatal. A partir d’aquí va arribar la caiguda progressiva, fins al punt de veure’s forçat a presentar un concurs de creditors i fer un ERO a la plantilla, que supera els 40 treballadors entre totes les botigues.
Tanca una botiga històrica de Ca n’Aurell
Aquestes mateixes festes, la ciutat veurà desaparèixer una altra botiga històrica. Papeleria Avenida es trobava a Ca n’Aurell i portava a les seves espatlles més de 40 anys. El propietari ha explicat que a partir del dia 1 de gener ja no es podrà comprar els diaris, revistes o fer fotocòpies en aquest establiment de l’avinguda Àngel Sallent. El motiu també ha estat vinculat a problemes financers i la impossibilitat de fer que el negoci hagi sobreviscut a les plataformes de compra online i a la nova tecnologia de missatgeria.