!--akiadsense-->
L’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental va explicar aquest dimecres la nova campanya que ha engegat amb l’objectiu de fomentar el relleu cooperatiu per a comerços i empreses locals en risc de tancament. La funció que es proposen és ajudar a aquelles persones que posseeixen un comerç, negoci o petita empresa a poder trobar gent que pot fer el relleu, però també ajudar a aquelles persones que volen continuar una empresa de manera cooperativa a realitzar els passos necessaris per constituir-la.
La campanya facilitarà trípics informatius a les associacions de comerciants, associacions de veïns i cambres de comerç dels diferents municipis del Vallès, on s’explica el projecte, indica els passos a seguir per fer un traspàs a cooperativa i el contacte per poder realitzar l’acompanyament.
L’Ateneu Cooperatiu exposa que “la cooperativa és una bona eina per a crear col·lectivament una economia basada en les persones, i no en el capital. Té la finalitat de satisfer les necessitats dels qui la componen siguin de tipus laboral, social o cultural, i posa en pràctica els valors cooperatius del respecte mutu, la solidaritat, la responsabilitat i el treball col·lectiu, entre d’altres” i afegeixen que “les cooperatives han demostrat ser una forma empresarial amb una elevada capacitat de resiliència en temps de crisi, independentment del seu sector d’activitat”.
La continuïtat dels comerços i empreses mitjançant la fórmula cooperativa és, afirmen, “una molt bona opció, no només per als treballadors, sinó també per a les persones empresàries i per al conjunt de la societat, ja que permeten el manteniment dels llocs de treball i garanteixen la continuïtat de l’activitat econòmica i del teixit productiu, comercial i veïnal als barris i viles”.