Aquest divendres, 7 de novembre, se celebrarà la VIII Jornada Indústria Tèxtil i Sostenibilitat, que organitza l’Institut d’Investigació Tèxtil i Cooperació Industrial de Terrassa (INTEXTER) de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC).
L’edició d’enguany, que tindrà lloc a la sala d’actes de l’edifici històric de l’ESEIAAT de la UPC, posarà el focus la durabilitat de la roba. “En una època en què s’ha instal·lat amb força l’anomenada fast fashion, bona part del sector tèxtil comença a girar la tendència cap a estratègies productives i comercials més sostenibilistes”, expliquen des de la UPC. Així doncs, l’INTEXTER vol tornar a ser un de trobada anual de la indústria tèxtil i de la moda espanyola per compartir i analitzar els reptes del sector, conèixer les últimes investigacions i escoltar les intervencions de tecnòlegs, empresaris, dissenyadors i investigadors del món tèxtil.
Des de la UPC preveuen que, enguany, més de 400 assistents participaran a la Jornada de l’INTEXTER i abordaran ’Els reptes de la durabilitat de la roba‘, com allargar la vida útil dels productes tèxtils des de múltiples perspectives a través de dues conferències. A més, també s’hi organitzaran dues taules rodones sobre temes clau; com ara el disseny per a la durabilitat, la resistència dels materials, els models de negoci basats en la longevitat de les peces i la percepció del consumidor davant la moda duradora. Entre els ponents, hi haurà la participació de representants de marques com Desigual, Boboli i Condor. Per la seva banda, els investigadors i les investigadores de l’INTEXTER mostraran els seus projectes d’innovació tecnològica envers la sostenibilitat del sector tèxtil.
Enric Carrera, organitzador de la jornada i professor emèrit de la UPC, afirma que la indústria de la moda “ha arribat l’hora d’un canvi estratègic que ha de venir acompanyat per un canvi de mentalitat en el consumidor”. “No és sostenible buidar i tornar a omplir l’armari tantes vegades l’any. El sector ha de dissenyar i fabricar roba amb més durabilitat i el consumidor ha de reaprendre a cuidar-la amb hàbits que hem perdut degut a la sobreproducció”, afegeix Carrera.
