La sèrie de Leticia Dolera, rodada a Terrassa, veurà aquesta setmana la llum. Aquest dilluns, dia 22 de setembre, el Club de Premsa del Kursaal acollirà l’estrena oficial de “Pubertat“, dins del Festival de Cinema de Sant Sebastià. Durant aquest acte es projectaran noves imatges d’aquesta producció -algunes s’han anat filtrant en els darrers mesos- i tindrà lloc una xerrada on participaran la mateixa Leticia Dolera, creadora, directora i intèrpret, productors i gran part de l’elenc de la sèrie.

Pels que no puguin desplaçar-se fins al País Basc, però vulguin gaudir de la sèrie, ho podran fer ben aviat. Aquest dimecres, dia 24 de setembre, la plataforma HBO Max posarà a disposició els sis episodis de “Pubertat“. Per als terrassencs, serà una estrena ben especial ja que el rodatge es va dur, en gran part, a la nostra ciutat. I, més en concret, té com a protagonistes els Minyons de Terrassa.

Castells, adolescents i una agressió sexual

I és que la sèrie està ambientada a l’estiu, als voltants de la revetlla de Sant Joan, i en el context cultural de la tradició castellera catalana (aquí és on entren els Minyons). Està protagonitzada per Leticia Dolera (Vida perfecta, Requisits per ser una persona normal), Xavi Sáez (Vida perfecta, Modelo 77), Betsy Túrnez (Vida Perfecta, El rei borni), Alexandra Russo, Jean Cruz, (La noche más larca, La cocinera de Casatamar) David Vert (Com si fos ahir, El inocente), Biel Durán (Sé quién eres, Derecho a soñar), Anna Alarcón (Bienvenidos a Edén, El inocente), Lluís Marco (Mano de hierro, Els hereus de la terra) i Vicky Peña (Libertad, Piedras), entre d’altres. El repartiment adolescent el componen principalment actors debutants de 13 i 14 anys, i Carla Quílez (La maternal).

Estem parlant d’un drama familiar que explora el pes del tabú i l’herència psicològica transmesos de generació en generació. La trama arrenca amb una denúncia d’agressió sexual que esclata a les xarxes socials i que assenyala tres adolescents com a responsables. Això causa tensions entre les famílies i a l’entorn, i també planteja reflexions com “pot ser un nen un agressor sexual o tot és fruit de la confusió pròpia de l’edat?”.

Pubertat” és una sèrie original de Max escrita per Leticia Dolera amb la col·laboració d’Almudena Monzú com a coguionista de tres capítols i David Gallart com a coargumentalista en dos episodis. És una producció de Distinto Films, Corte y Confección de Películas, Uri Films i 3Cat en coproducció amb l’empresa belga AT-Productions. Compta amb el suport de l’ICEC, el programa Europa Creativa Media i Eurimages. Produïda per Miriam Porté i Oriol Maymó.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa