El Vapor de Reis ha estat, sens dubte, una de les més grates sorpreses d’aquesta campanya de Nadal. L’activitat coorganitzada des d’El Social, Prodis i Ajuntament de Terrassa ha emocionat a grans i petits amb una proposta innovadora i, alhora, tradicional. Han estat tres dies en què l’equipament de Ca n’Aurell s’ha omplert de centenars de persones que s’han endinsat en la cova laberíntica guiades per dos mestres de cerimònies que ja formaran part dels personatges preferits dels infants terrassencs: la patgessa del Xiu-Xiu i el Carboner.
El Vapor del carrer del Bruc s’ha transformat en un escenari màgic dedicat als Reis d’Orient, ple de cartes i regals, amb un taller de la modista reial, els vestits lluents de Ses Majestats o l’attrezzo de la gran Cavalcada de Terrassa. Amb sorpreses musicals, molta gastronomia i un mercat de les mil meravelles, els egarencs s’ho han passat d’allò més bé.

Ajustos necessaris per reduir cues
Aquest diumenge, s’ha posat punt final a aquesta activitat amb la visita de l’alcalde Jordi Ballart, el tinent d’alcalde de Projecció de la Ciutat i Cultura, Joan Salvador, i altres membres de la Corporació Local. Tots han pogut gaudir del recorregut guiat i de la magnífica ambientació. “He visitat el Vapor dels Reis, una proposta que està tenint una acollida extraordinària, pensat per viure’l amb els més petits de la família. La gran acollida i les llargues cues ens demostren com d’esperada i estimada és aquesta proposta. És genial veure el Vapor de Prodis tan ple de vida”, ha manifestat el cap de l’executiu local.
Tanmateix, justament per l’èxit que ha tingut i sent conscients de la llarga espera que han hagut de fer moltes persones per poder accedir a l’interior de l’equipament, des del govern municipal han anunciat alguns canvis de cara a la temporada vinent. D’entrada, la més important, és que tindrem una segona edició del Vapor de Reis. La proposta ha estat ja renovada. Això sí, “hem pres nota: de cara a l’any que ve, ampliarem els dies i els horaris, i farem els ajustos necessaris perquè tothom pugui viure el Vapor dels Reis amb una comoditat més gran, sense les llargues cues d’aquest any”, ha recalcat Ballart.
Aquest dissabte, per exemple, la coincidència de l’activitat del Vapor de Reis amb l’arribada del Patge Xiu-Xiu per recollir les cartes dels infants va ocasionar que moltes famílies haguessin de fer prop de quatre hores de cua a la intempèrie.

