MónTerrassa
‘Un monstre em ve a veure’ obté 8 guardons als Premis Gaudí
  • CA
Juan Antonio Bayona en el moment que diu unes paraules després de rebre el Gaudí a la millor direcció per ‘Un monstre em ve a veure’ | ACN

!--akiadsense-->

J. A. Bayona continua sent sinònim d’èxit. La seva última pel·lícula, ‘Un monstre em ve a veure’, s’ha imposat als IX Premis Gaudí de l’Acadèmia del Cinema Català. La cinta ha guanyat vuit estatuetes de les onze a les quals aspirava, la de millor pel·lícula en llengua no catalana, millor direcció, millor direcció de producció, muntatge, fotografia, efectes visuals, direcció artística i millor so. ‘La propera pell’, dirigida per Isaki Lacuesta i Isa Campo i que partia com a favorita amb catorze nominacions, s’ha emportat tres premis, el de millor pel·lícula, el de millor protagonista femenina per Emma Suárez i el de millor guió. Eduard Fernández s’ha endut el guardó al millor protagonista masculí pel seu paper a ‘El hombre de las mil caras’. ‘100 metros’, de Marcel Barrena, ha recollit dues estatuetes, la de millor actriu secundària per Alexandra Jiménez i la de millor actor secundari per Karra Elejalde.

L’últim film de J. A. Bayona, ‘Un monstre em ve a veure’, ha arrasat en la IX edició dels premis de l’Acadèmia del Cinema Català amb vuit estatuetes, dues corresponents als grans premis de la nit, incloent el seu segon Gaudí a la millor direcció. En aquesta categoria, el cineasta català s’ha imposat a Albert Serra per ‘La mort de Lluís XIV’, al tàndem format per Isaki Lacuesta i Isa Campo a ‘La propera pell’ i a Marc Crehuet per ‘El rei Borni’.

El film, basat en una novel·la homònima de Patrick Ness i amb Sigourney Weaver i Felicity Jones en el repartiment, narra la història de Conor, un nen de tretze anys que intenta afrontar la malaltia de la seva mare amb l’ajuda d’un monstre. Nit rere nit, Conor inicia una aventura a través de les històries que li explica el monstre per fugir de les seves pròpies pors, fins a aconseguir tenir el valor d’enfrontar-se a la veritat. Es tracta del tercer llargmetratge del director que culmina la trilogia d’històries al voltant de les relacions entre mares i fills. Bayona el va rodar en bona part als estudis del Parc Audiovisual de Catalunya.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa