The Lobby Music Sessions és un nou projecte de l’àmbit de la industria musical creat per tres joves egarencs amb l’objectiu de donar a conèixer nous artistes. Com el seu nom indica, son sessions de música en viu gravades a Terrassa de cantants de música urbana actual. Amb aquesta iniciativa, Albert Garcia, Pol Juárez i Enric Morral, fundadors del projecte, volen crear una “plataforma de coneixement de nous artistes”, coneguts i no tan coneguts, per difondre el seu projecte musical d’una manera “realista” i que l’espectador connecti amb el cantant i la seva música.
Però la iniciativa va més enllà d’una gravació d’una sessió de música. La idea és fer “projectes molt complets” i crear una comunitat a l’hora de treballar, on també es vegin totes les parts que hi ha darrera d’una producció. Això inclou la moda, el maquillatge, la perruqueria, la producció audiovisual, i un llarg etcètera. “Son sessions fetes per artistes, però no només els que canten, sinó també els que hi ha darrera la càmera”, explica Garcia a Món Terrassa.


Per això el projecte obre les portes a nous talents de tots aquests àmbits que vulguin participar en projectes d’aquest estil. “Per exemple, potser es posa en contacte amb nosaltres una persona que vol ser directora de fotografia i li encanta Mushkaa. Doncs nosaltres el que intentarem és que, si algun dia arribem a fer una sessió amb la Mushkaa, que aquesta persona pugui dirigir la fotografia”, exposa Garcia. I això també s’aplica als cantants: tant poden participar cantants coneguts, com cantants no tant coneguts que vulguin donar a conèixer el seu projecte musical.
La Terrassa industrial, l’escenari ideal per transmetre el missatge de The Lobby Sessions
Les sessions es graven a l’interior d’una nau industrial del centre de Terrassa, una ubicació que “li dona un toc molt especial” al projecte. “És un espai molt gran que juga molt a favor a la idea que li volem donar: Expressar el que és l’artista en un món gegant”. En altres paraules, volen “simplificar la part creativa de l’artista” allunyant-se de la idea d’un videoclip, on sovint es mostren imatges o escenes “irreals” o “falses”, i mostrar la part més realista del o la cantant. “És un lloc molt gran, però allò important és molt petit, que per nosaltres és la música i el treball i la gent que hi ha darrera”.

A nivell d’empresa, son els tres fundadors, però també han creat un equip creatiu fix d’estilistes, maquilladors, i altres. “No estan sota el nom de ‘The Lobby’ però sempre que hi ha produccions treballen amb nosaltres”.
El passat mes d’abril, The Lobby Music Sessions va publicar la seva primera sessió amb Deva, que ja compta amb més de 3.000 visites a YouTube.
D’un Tinder de pisos a una productora terrassenca
El projecte The Lobby Music Sessions ha vist la llum aquest 2024, però la seva història comença uns mesos mes enrere. I és que The Lobby Music Sessions surt de ‘The Lobby’, una petita productora de Terrassa -creada pels mateixos Garcia, Juárez i Morral- que es dedica a fer produccions audiovisuals en el món de la música, però també en altres temes, com per exemple publicitat.
Els inicis de la productora ‘The Lobby’ es remunten aproximadament fa un any, quan a Garcia i Juárez se’ls hi va acudir una idea de negoci: crear una aplicació mòbil per trobar pisos que funcionés com Tinder però en l’habitatge. Però van adonar-se que era un pla de negoci fora del seu marc laboral, i van fer un gir cap al què realment es volien dedicar. Així va néixer ‘The Lobby’ com a productora, i mesos més tard, The Lobby Music Sessions.

Cadascun dels tres joves egarencs tenen les seves respectives feines, i es dediquen a aquest projecte per passió. Hi dediquen hores diàriament, un esforç que esperen poder veure recompensat en un futur vivint d’això i podent-s’hi dedicar completament.
