La 39a edició dels Premis Goya, presentada per l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d’Espanya, ha tingut lloc aquest dissabte, 8 de febrer, al Palacio de Congresos y Exposiciones de Granada. La cerimònia ha estat conduïda per les actrius Leonor Watling i Maribel Verdú, i per la catifa vermella s’hi ha pogut veure la ‘creme de la creme‘ del cinema espanyol.
Entre la munió de convidats, hem tingut una bona representació terrassenca. I cinc d’ells -per quatre pel·lícules diferents- s’han alçat amb el Premi més desitjat. Han estat Eduard Sola (guionista), Edu Grau (fotografia), Lluís Quílez (guionista i productor), Néstor López (director) i Savid Pérez (productor). Gran nit, doncs, per al talent sorgit de la factora ESCAC, que com ja va passar en els Premis Gaudí, continua essent una referència en el sector audiovisual.

La ciutat comptava amb un total de 12 nominacions als Premis Goya. Cal destacar Casa en flames, nominada com a Millor Pel·lícula, que ha comptat amb la feina de molts integrants de l’escola de cinema terrassenca, com ara els productors Toni Carrizosa, Kike Maíllo o Ana Eiras. Tanmateix, la nit ha estat marcada pel reconeixement a una altra pel·lícula plena de català. La triomfadora ha estat la pel·lícula El 47, que s’ha endut fins a cinc premis, entre els quals el de Millor Pel·lícula. Això sí, de manera sorprenentment compartida, amb La infiltrada.
Podeu consultar tots els guanyadors i com ha estat aquesta vetllada clicant aquí.
⭐ El equipo de “La gran obra” recoge el premio al Mejor Cortometraje de Ficción #Goya2025 pic.twitter.com/lL7VVCswOO
— Premios Goya (@PremiosGoya) February 8, 2025
Nominacions amb segell egarenc als Premis Goya
Millor pel·lícula
– Casa en flames. Productors Toni Carrizosa (alumne), Kike Maíllo (alumne), Ana Eiras (alumna).
Millor guió original
– Casa en Flames. Eduard Sola (alumne).
Millor guió adaptat
– Salve María. Mar Coll (alumna), Katixa Agirre y Valentina Viso.
Millor direcció de fotografia
– El 47. Isaac Vila (alumne).
– La habitación de al lado. Edu Grau (alumne).
– Soy Nevenka. Griselda Jordana (alumna).
Millor curtmetratge documental
– Els buits de Isa Luengo (alumna), Sofía Esteve i Marina Freixa, produït per Carlotta Schiavon (alumna).
– Semillas de Kivu de Néstor López (alumne) i Carlos Valle Casas, produïda per Savid Pérez Sañudo (alumne).
Millor curtmetratge de ficció
– Beitko Gaua (La noche eterna). Ander Sagardoy (alumne), productor.
– La gran obra. Lluís Quílez (alumne), guionista y productor.
Millor direcció artística
– El 47. Marta Buzaco (alumna).
Millor so
– La habitación de al lado. Anna Harrington (alumna), Marc Orts y Sergio Bürmann.
⭐ Recoge el premio al Mejor Cortometraje Documental el equipo de “Semillas de Kivu”. #Goya2025 pic.twitter.com/NebvKtBWWi
— Premios Goya (@PremiosGoya) February 8, 2025
⭐ La Mejor Dirección de Fotografía es para Edu Grau por “La habitación de al lado (The Room Next Door)”. #Goya2025 pic.twitter.com/osFCQ0gX90
— Premios Goya (@PremiosGoya) February 8, 2025