Aquesta setmana, Terrassa celebra la sisena edició de L’Enfila’t – Fira de Contes de Terrassa. L’esdeveniment, amb propostes per a tots els públics, no només els infants, està impulsat per l’associació Vet Aquí Que i l’Associació Cultural pel Foment de la Narració Oral.
Aquest dijous tindrà lloc l’acte inicial amb sessions simultànies de narració de contes a totes les biblioteques municipals, coincidint amb el Dia Mundial de la Narració Oral. Serà a partir de les sis de la tarda i totes tindran un primer conte comú: La rínxols d’or, a càrrec dels següents narradors i narradores de l’associació. La distribució serà la següent:
Bct: Germinal Prat
Bd2: Miqui Giménez
Bd3: Agustí Planas
Bd4: Montse Maldonado i Susagna Aróztegui
Bd5: Asja Schalekamp i Cesc Serrat
Bd6: Joan Salvador i Montse Freixa
La Fira continuarà divendres dia 20 de març. A partir de dos quarts de vuit del vespre (19.30h), podrem gaudir d’una sessió de contes per a adults. Anirà a càrrec del tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Joan Salvador, i serà a la Llibreria La Temerària. El narrador ens farà viure històries fantàstiques acompanyat de la música a l’arpa de l’Anna de Rogatis.
Pep Molist, l’autor convida a la Fira dels Contes
El plat estrella però serà la Fira dels Contes. Es farà dissabte dia 21 de març, a la plaça de la Torre del Palau. S’iniciarà a les onze del matí i fins a les set de la tarda, amb una parada de tres hores entremig per reprendre forces (de 14 a 17h).
Al llarg d’aquesta jornada hi podrem trobar estands d’editorials i llibreries que mostraran les darreres novetats en el gènere (sense oblidar els clàssics), s’oferiran tallers per a la canalla i hi haurà narracions de contes en diverses sessions. Enguany, anuncien que l’autor convidat serà Pep Molist (que havia de ser el protagonista en l’anterior edició que es va suspendre per la pluja), a qui se’l podrà escoltar en una entrevista que se li farà a les dotze del migdia.

