Basada en la reeixida novel·la d’Ignacio Martínez de Pisón, un dels escriptors més prestigiosos del panorama literari actual, El día de mañana és una sèrie sobre les aspiracions, els desitjos i l’encaix al món d’una generació tan plena d’idealisme i anhel d’utopia com de contradiccions, convençuda de tenir el futur a les seves mans. La sèrie original de Movistar+ s’estrena aquest divendres, a les 22.30h i té una durada de 50 minuts per capítol (en total en són 6). Dirigida per Mariano Barrosso, bona part del rodatge es va fer a Terrassa, en llocs tan emblemàtics com Torrebonica, Casa Alegre o la Societat Coral Els Amics.
La Barcelona dels 60 i 70 és un escenari ideal per abordar els temes i l’atmosfera que ens interessa: una ciutat en plena ebullició cultural i econòmica que es va convertir en la porta d’entrada de tots els canvis que estaven per arribar. El dia de mañana adquireix el ritme i la tensió d’un thriller i la profunditat psicològica del drama de personatges.
La trama gira a l’entorn de la vida de Justo Gil (Oriol Pla), un misteriós personatge que va deixar una profunda petjada en tot els qui es van creuar amb ell. Un home que va arribar sense gens en les butxaques disposat a menjar-se el món i que va acabar convertit en un confident de la policia franquista, portant una doble vida a la caça d’opositors polítics al règim. A través de les històries entrecreuades de Justo i altres dos joves en cerca d’un lloc propi, el policia Mateo Moreno (Jesús Carrossa) i l’aspirant a actriu Carmen Román (Aura Garrido), s’aniran desentramant les motivacions i desitjos i somnis de tota una generació.
Alejandro Hernández en el guió, juntament amb un planter de joves actors com Oriol Pla, Aura Garrido i Jesús Carrossa i altres consagrats com Karra Elejalde, Nora Navas, David Selvas, Pere Ponce, Pep Munné, Álex Casanovas (i un llarg etcètera) i un equip tècnic de primer nivell, han aconseguit crear un producte d’alta qualitat, capaç de satisfer les demandes de l’espectador més exigent i al mateix temps entretenir i enganxar a l’audiència.
