
El pròxim dimecres 13 de febrer a les 18.30 hores el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), donarà a conèixer les conclusions de l’avaluació estratègica duta a terme pel CoNCA en virtut de les seves competències. El mNACTEC, amb seu central a Terrassa, assumeix mitjançant el Sistema Territorial el rol d’articulació dels 26 espais patrimonials d’aquesta xarxa i de divulgació del passat industrial català.
La presentació de l’avaluació, al mateix Museu, anirà a càrrec de Mercè Gisbert, membre del plenari del Consell, i inclourà una taula de debat posterior amb el títol El mNACTEC: diàleg entre divulgació científica, patrimoni industrial i història social. El col·loqui serà moderat per Carles Duarte, president del CoNCA, i comptarà amb la participació de Jaume Perarnau, director del mNACTEC, Francesc Mauri, meteoròleg i divulgador científic i Joan Roca, director del MUHBA. A l’acte, obert al públic prèvia inscripció, també estan convidats experts i representants del sector.
Una de les funcions principals del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts és elaborar auditories dels equipaments de titularitat de l’Administració de la Generalitat i de les entitats culturals, públiques o privades, que li ho encomanin, amb l’objectiu d’assenyalar les possibilitats de millora. Enguany ha completat l’avaluació del TNC i el MACBA i ha actualitzat les del MNAC, el Mercat de les Flors i L’Auditori, ampliant-les al període 2013-2016.