El barri de Poble Nou Zona Esportiva es preparà un any més per celebrar la seva Festa Major, que enguany arriba a la 45a edició. Es tracta d’un esdeveniment molt especial pel barri que tindrà lloc aquest pròxim cap de setmana, del 6 al 8 de juny. Enguany, la festa adquireix un significat encara més emotiu, ja que coincideix amb els aniversaris de dues entitats emblemàtiques del barri; la Colla del Bitxo del Torrent Mitger, que celebra 40 anys promovent la cultura popular, i l’Esplai La Fera, que compleix 15 anys acompanyant infants i joves.
Així doncs, l’Associació de Veïns de Poblenou Zona Esportiva (La Sosi) ha preparat un programa d’activitats “variat i inclusiu, pensat per a totes les edats i gustos”, afirmen en un comunicat. Tampoc hi faltaran les cites més tradicionals; com les nits de focs, la botifarrada popular, la paellada, la cursa solidària per l’ELA, els concerts i els balls.
Un programa carregat d’activitats
El tret de sortida de la Festa Major de Poble Nou el donarà el Pregó de la Festa Major, que tindrà lloc el divendres 6 de juny a les 19:30 hores a la Plaça de la Cultura. Enguany, el pregó anirà a càrrec de la Colla del Bitxo del Torrent Mitger i l’Esplai La Fera, “com a reconeixement a la seva trajectòria i a la tasca incansable que fan per mantenir viu l’esperit del barri, transmetre els valors de comunitat i promoure la cultura popular i la participació”, destaquen des de La Sosi.
El divendres també comptarà amb la tradicional cercavila ‘Enrenou pel Poblenou’, la tabalada i els Gegantons de l’Escola Abat Marcet. I enguany, la Nit de Foc Infantil a càrrec dels Bitxaires de la Colla del Bitxo del Torrent Mitger tindrà diverses colles convidades; com la Colla infantil dels Diables de la Riera de Rubí, els Diables Infantils de la Segrera i les Bruixetes de Can Boada. Aquesta primera jornada es completarà amb el primer dels concerts de Festa Major amb el grup Caipirinhas Rumberus i el DJ Dubte tancarà la nit.

El dissabte 7 de juny serà una jornada molt plena d’activitats amb jocs de taula, ball en línia, batucada, exhibició de cant, zumba, monòlegs i la tradicional botifarrada popular. La tarda també serà amenitzada amb l’espectacle infantil ‘ContraContes’, a càrrec de La Sala i Produccions A Tres Quarts. A la nit, l’actuació de foc i pirotècnia de la Colla del Bitxo del Torrent Mitger donarà pas al gran concert de l’Orquestra Huracán.
El diumenge 8 de juny, la festa continuarà amb la 2a Cursa i Caminada Solidària ‘Ens Movem per l’ELA’, el vermut musical amb Lua Cheia, la tradicional paellada popular espectacles de ball i varietats i es recuperaran les havaneres amb rom cremat. Per acabar, des de La Sosi han promès un tancament de festa “carregat d’emoció”.

