El Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC) s’apunta a la celebració de les Jornades Europees del Patrimoni 2023, amb jornades de portes obertes i diverses activitats gratuïtes. Serà aquest cap de setmana, dies 14 i 15 d’octubre, quan la ciutadania podrà gaudir de manera gratuïta d’espectacles de màgia, visites guiades i concursos, entre d’altres.
Les propostes d’enguany inclouen un espectacle de llanterna màgica a càrrec de l’il·lusionista Sergi Buka, un concurs de fotografia, visites guiades a les voltes de la teulada i a les sales de reserva del MNACTEC, i visites teatralitzades a la fàbrica tèxtil. També s’organitzarà una visita guiada a les sales de reserva externes del Museu a Cervera, un espai que conserva més d’un miler d’objectes de grans dimensions pertanyents al patrimoni industrial, tècnic i científic de Catalunya.
Les Jornades Europees del Patrimoni se celebren anualment a tot Europa. Palaus, castells, monestirs, jaciments, jardins històrics i altres espais patrimonials com els museus obriran les seves portes perquè els ciutadans gaudeixin de visites gratuïtes i puguin conèixer en profunditat el seu patrimoni
Més informació i detalls sobre els actes programats
DISSABTE 14 OCTUBRE
Portes obertes de 10.00 a 14.30 h i de 15.30 a 19.30 h
→ A TERRASSA:
- Durant tot l’horari d’obertura: II Concurs de fotografia MNACTEC Inspira. Una proposta de 4 reptes fotogràfics als espais del Vapor Aymerich, Amat i Jover.
- 10.30 i 12.00 h | Visita a les sales de reserva i el taller de restauració.
- 16.30, 17.30 i 18.30 h | Passejada per les voltes de la teulada.
- 17.00 i 18.00 h | Visita teatralitzada: “1909. Un passeig per la fàbrica”.
- 18.30 h | Espectacle La llanterna màgica, de l’il·lusionista Sergi Buka.
→ A CERVERA:
- 11.00 h | Visita a les sales de reserva externes del MNACTEC a Cervera, a càrrec del director del MNACTEC, Jaume Perarnau.
DIUMENGE 15 D’OCTUBRE
Portes obertes de 10.00 a 14.30 h
- Durant tot l’horari d’obertura: II Concurs de fotografia MNACTEC Inspira.
- 10.15, 11.15, 12.15 i 13.15 h | Passejada per les voltes de la teulada.
- 12.00 i 13.00 h | Visita teatralitzada: “1909. Un passeig per la fàbrica”.