MónTerrassa
Missa, música i germanor per celebrar el Dia d’Andalusia a Terrassa

Terrassa s’engalana per celebrar el Dia d’Andalusia. Aquest diumenge, es farà el tret de sortida a un dels moments més esperats i especials per a la comunitat andalusa de la nostra ciutat. Des de la Coordinadora d’Entitats Andaluses de Terrassa, juntament amb la Federació d’Entitats Andaluses de Catalunya, han preparat tres grans jornades plenes de festa però també de reivindicació dels orígens. Els actes compten amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa, la Diputació de Barcelona i la Junta d’Andalusia, i es trobaran repartits en dos caps de setmana.

El primer dels actes serà el dia 23 de febrer, a les onze del matí (11h), a la catedral del Sant Esperit. La comunitat andalusa està cridada a participar a la Missa, la qual comptarà amb la participació del cor “Voces del Camino”.

Ofrena floral i gala “Andaluz del año”

La celebració es reprendrà el cap de setmana del 8 i 9 de març. El dissabte, a les dotze del migdia (12h), es realitzarà una ofrena floral a la plaça d’Andalusia amb la participació de totes les associacions, entitats i germandats. A l’acte s’hi podrà escoltar música en directe a càrrec de la banda de San José de Abrucena, i hi haurà un aperitiu pels assistents.

Al vespre, CEAT, FECAC i Casa de Priego de Terrassa organitzaran la Gala “Andaluz del Año 2025”. Serà a partir de les 20 hores al restaurant Santa Margarida de Terrassa. Aquí, es farà un reconeixement a Juan Manuel Moreno Bonilla, president de la Junta d’Andalusia. A la vetllada hi haurà un espectacle de Guadaljarafe.

I diumenge, serà el moment del tradicional àpat de germanor. A partir de les nou del matí (9h), es convida a assistir al Dia de Convivència a Terrassa a la Masia Els Bellots, on la cultura andalusa serà la protagonista d’una jornada familiar i festiva.

Comparteix

Icona de pantalla completa