Quatre Barres és una novel·la gràfica que relata la llegenda de Guifré el Pelós com mai abans s’havia fet, amb una reinterpretació de la mateixa a partir de fets històrics i personatges reals però amb dosis de ficció. Creada per l’il·lustrador i escriptor català, Frank Calicó, es tracta d’una nova versió del mite de les quatre barres plena de sorpreses, acció i èpica amb un estil que és a cavall del manga i el còmic europeu.

Tot i que el còmic ja és una realitat, l’equip creatiu vol portar el projecte més enllà i convertir-lo en un joc interactiu que permetrà, mitjançant l’ús del telèfon mòbil o d’una tauleta digital, resoldre els enigmes (tipus escape room) que s’amaguen en algunes pàgines del còmic, a través de la Realitat Augmentada.

Perresoldre aquest enigmes caldrà una bona dosi d’observació, enginy i capacitat de recerca. A més, el nivell de dificultat s’incrementarà gradualment a mesura que la lectura avança. Així, alguns enigmes seran tot un repte i potser serà necessari demanar pistes, que restaran punts en el rànquing (la puntuació de cada jugador s’enregistrarà en temps real en un rànquing general que es podrà consultar a través del joc). També es podran “desbloquejar” personatges, obtenir més informació visual i documentació històrica sobre l’època en què s’emmarca la història, i hi haurà altres sorpreses!

Ja està obert el termini perquè tots aquells que ho desitgin, col·laborin a fer realitat el projecte complet. Ho podran fer mitjançant la seva participació en la campanya de micromecenatge que s’ha dut a terme a través de la plataforma totsuma: https://www.totsuma.cat/projecte/1706/quatre-barres

D’aquesta manera, a més de poder adquirir la novel·la gràfica i el joc a un preu inferior al que tindrà un cop finalitzada la campanya, els mecenes podran accedir a diferents recompenses exclusives, com ara la possibilitat de comptar amb una caricatura personalitzada realitzada amb l’estil gràfic del còmic o aparèixer com a personatges en la novel·la gràfica.

Objectius del crowdfunding

Els diners recaptats en la campanya es destinaran a la impressió del còmic i al desenvolupament del joc interactiu. A més, el 10% dels beneficis totals que s’obtinguin a través de la venda de la novel·la gràfica i el joc interactiu es destinaran a la Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica, per donar suport a la seva gran tasca pel que fa a l’atenció psico-social de les persones afectades pel càncer i les seves famílies, i a les activitats de divulgació, prevenció i rehabilitació de la malaltia. Aquesta donació representa l’assoliment d’un dels objectius de l’empresa responsable del projecte: la responsabilitat social.

L’equip responsable del projecte de l’empresa Ubicasa la carrer del Doctor Turró de Terrassa, està format per Frank Calicó, escriptor i il·lustrador de còmics i contes infantils, Àlex Climent, CEO de l’empresa indie de videojocs GKT Studios i Alícia Luque, CEO de l’empresa Con redes y a lo loco.

L’Alícia Luque, responsable de Con redes y a lo loco, és terrassenca. Âlex Climent viu a Sant Cugat però treballant a la capital egarenca, i Olga Prat, terrassenca també, ha donat un cop de mà a nivell de l’estil i les correccions del text.

Nou comentari