El catedràtic, doctor i escriptor terrassenc Joan Francesc Fondevila Gascón ha estat el guanyador del Certamen Literari Internacional “José Nicolás Pascual Herrero” de Magaña (Sòria). L’egarenc s’ha emportat el premi gràcies al seu poemari titulat ‘Latidos de un pueblo’. Fondevila va rebre el guardó el passat diumenge, dia 18 d’agost, al vespre en un acte públic celebrat a l’Església de San Martín, una construcció gòtica del segle XVI que se situa sobre l’ermita romànica anterior.
El concurs, que ha celebrat enguany la seva segona edició, és organitzat per ‘l’Asociación de Amigos de la Villa de Magaña’, que va ser constituïda l’any 2011. L’objectiu d’aquesta entitat és que, a través de la literatura, es doni el valor cultural i patrimonial de Magaña, de la comarca de Tierras Altas i de Sòria. En aquest sentit, el poemari de l’escriptor terrassenc, ‘Latidos de un pueblo’, inclou poemes com ‘La vieja plaza’, ‘Virgen’, ‘Amor entre ermitas’, ‘Bodegón’, ‘No llores’, ‘Sin pasaporte ni pasado’, ‘Yo voy a ayudarte, Magaña’, ‘Caricia de la Sierra’, ‘Ahí’ i ‘Aliento de Magaña’.
Sobre aquest guardó, Joan Francesc Fondevila ha afirmat estar “feliç i emocionat per haver guanyat aquest bonic Premi amb un poemari que s’amara de sentiments rurals i d’amor per la natura i per la vida i la tradició als pobles”.
Un exitós escriptor amb nombrosos premis nacionals i internacionals
El catedràtic i doctor Fondevila Joan Francesc Fondevila Gascón ha demostrat en diversos premis literaris la seva gran qualitat com a escriptor en diversos gèneres. Actualment, Fondevila ha conquerit nombrosos premis nacionals i internacionals com a escriptor (novel·la, poesia, microrelat i altres gèneres), periodista, professor, científic i gestor.
Enguany, l’escriptor egarenc encadena una gran ratxa de premis literaris i n’ha sumat dos més. A banda del recentment aconseguit Certamen Literari Internacional “José Nicolás Pascual Herrero” de Magaña; Fondevila també ha guanyat el I Concurso Internacional de Literatura Erótica y Amorosa, amb la novel·la “Milagro en el agua”, i el I Concurso de Microrrelatos y Micropoemas “Romería de la Virgen de las Viñas” de Tomelloso (Ciudad Real), amb el relat “Romería del alma”.