MónTerrassa
Les il·lustracions de Dalí sobre ‘La Divina Comèdia’ s’exposen a LaFACT

A partir del 25 de febrer i fins al 5 de juliol, la Factoria Cultural de Terrassa exposarà una de les obres més rellevants de la trajectòria de Salvador Dalí. Es tracta de la sèrie de 100 gravats que il·lustren ‘La Divina Comèdia’ de Dante Alighieri.

L’origen d’aquesta col·lecció es remunta a l’any 1950, quan el govern italià va encarregar a Dalí la il·lustració del poema per commemorar el setè centenari del naixement de Dante. L’artista empordanès va dedicar deu anys a crear les 100 aquarel·les originals, que descriuen el viatge de l’autor. En concret, són 34 gravats de l’Infern, 33 del Purgatori i 33 del Paradís (33 gravats).

Aquestes aquarel·les es van transformar, posteriorment, en gravats mitjançant la tècnica de la xilografia. El procés de producció va tenir una gran complexitat, ja que un equip de gravadors, sota la supervisió de Dalí, va treballar durant quatre anys utilitzant 3.500 planxes per traslladar la visió surrealista i simbòlica de l’artista al paper. El resultat és va exposar per primer cop a París l’any 1960.

La col·lecció que s’exhibirà a Terrassa és una edició limitada (exemplar número 4415) propietat de l’Ajuntament de Bolvir i ha estat possible gràcies a un intercanvi d’obres entre el fons d’art de LaFACT i el Consistori. “La ofereix una oportunitat única per endinsar-se en l’univers dalinià a través d’una de les obres cabdals de la literatura universal, filtrada per la mirada inconfusible del geni de Figueres”, recalquen des de LaFACT.

S’espera que un miler d’alumnes terrassencs visitin aquesta mostra

Des de la Factoria Cultural de Terrassa esperen que l’exposició sigui visitada per un miler d’alumnes de l’àrea de Terrassa a través de l’activitat pedagògica Exploradors de l’Art. Aquesta jornada consta d’una visita guiada a l’exposició on els alumnes posen en pràctica, a l’aula taller, el coneixement adquirit durant el guiatge. “La finalitat d’aquest programa és col·laborar amb els centres escolars en el desplegament curricular de l’àrea d’Educació artística: visual i plàstica”, expliquen.

Per a cada curs escolar es proposen tres exposicions seleccionades d’entre les que integren la Temporada d’Exposicions de LaFACT. La visita a les exposicions esdevé l’activitat central del programa, que es complementa amb un treball previ a l’aula de l’escola i un taller plàstic a la Factoria Cultural de Terrassa.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa