Ester García presentarà el seu primer llibre “Orbitar o colisionar” a Terrassa. La terrassenca ha fet el salt a la narrativa amb la publicació amb aquest compendi de relats sobre la naturalesa humana i que es va publicar el passat mes d’octubre. Ara, aquest divendres, 7 de novembre, García farà la presentació oficial de la seva obra debut. L’acte tindrà lloc al Centre Vívic Segle XX (Plaça del Segle XX, 11) a les 19:30 hores i serà d’entrada lliure.
El llibre, publicat per Aliar Ediciones, exposa com amb el pas dels anys vas topant-te amb persones que “et deixen una empremta que no s’esborra, mentre que d’altres amb prou feines freguen la nostra òrbita i desapareixen sense deixar rastre”. D’aquest joc, d’aquells que xoquen amb força i “ens transformen” i amb aquells que senzillament “s’allunyen, deixant un buit com si mai haguessin existit” parteix “Orbitar o colisionar“.

Uns relats sobre els aspectes fonamentals de l’ésser humà
En el llibre, García es pregunta “quantes vegades hem desitjat que algú es quedés amb nosaltres? O quants cops ens han marcat a foc i després han desaparegut? Aquests relats parlen de soledat, de pèrdua, d’incertesa, però també de la connexió, d’aprenentatge i d’esperança”. Per això, hi podem trobar històries d’amor i desamor, de mort i de memòria, de sexe o d’amistat, un còmput de tot allò que forma part de la vida i amb una aproximació que navega entre gèneres, sigui drama, thriller, eròtica o terror. Tot temes que formen part de la nostra vida i que “aprofundeixen en la naturalesa humana”.
Ester García Pérez (Terrassa, 1985) és infermera de professió, amb formació a obstetrícia, nefrologia i psicologia. Tanmateix, afirma, que la seva veritable vocació sempre ha estat “lligada a les paraules”. Va iniciar-se en el món literari escrivint a blogs, relats i articles de cinema en revistes digitals. Amb el temps, va trobar la seva pròpia veu en la poesia. És autora de poemaris com “Flor del caos” (2023) o “Vórtice al infierno” (2024). I qualifica la seva obra com a “intensa i dramàtica, amb un enfocament intimista dins del realisme brut”.
