MónTerrassa
Bru Busom, nou cap de colla dels Minyons de Terrassa: “Volem superar-nos”

Bru Busom ha estat escollit nou cap de colla dels Minyons de Terrassa. Aquest dissabte, dia 17 de gener, l’entitat ha dut a terme una assemblea per fer balanç de la temporada passada i, sobretot, per escollir nova direcció tècnica. Només hi havia una candidatura, encapçalada per Bru Busom, i amb Miquel Aguilar com a sots cap de colla, Christian Llorca com a cap de pinyes, Queralt Castañé com a cap de canalla i Ona Jané com a cap de torres i pilars. El seu projecte ha estat avalat per majoria, però segurament no tan àmplia com agradaria ni com l’havia tingut el seu predecessor, Albert Pérez. El resultat de la votació ha estat de 97 vots a favor, 54 en contra i 15 en blanc. D’aquesta manera, s’enceta etapa per una direcció tècnica que té dos anys al davant per guanyar-se la plena confiança de tots els malves.

Aquesta no és l’única data important per als Minyons en els pròxims dies. D’aquí a tres setmanes, el dissabte dia 7 de febrer, tornen a estar convocats a les cinc de la tarda, per a la presentació de les candidatures a liderar l’equip directiu dels Minyons. Per ara, l’actual president, Jaume Maeso, ha manifestat la seva intenció de fer un pas al costat i buscar relleu, però caldrà veure quines candidatures hi haurà sobre la taula.

Assemblea dels Minyons de Terrassa per renovar la junta tècnica, amb Bru Busom com a candidat a liderar-la | Lluïsa Tarrida

“Hem de buscar fer els castells més grans possibles”

Busom ha exposat davant de quasi dues-centes persones quin és el seu projecte per dur els Minyons a dalt de tot. Acompanyat del seu equip ha anat desgranant quins són els objectes per aquesta temporada que ja queda poc per començar, les dates assenyalades al calendari casteller i algunes de les novetats que està previst introduir, sobretot en els assajos. El nou líder malva ha subratllat que es treballarà “per intentar fer els castells més grans possibles, i buscar l’impossible en aquest món que tant ens agrada”.

Preguntat pels mitjans quins són els reptes que encara la tècnica, ha recalcat que la intenció és “volem repetir tant abans com sigui possible el que vam fer l’any passat i superar-nos. Els Minyons hem de buscar fer els castells més grans possibles i la gamma extra és això. Per tant, és el que buscarem, però també encarar reptes que no hem assolit”. Bru Busom sap que la lluita és “contra nosaltres mateixos, al final, l’autosuperació és el nostre motor i així continuarà sent”.

Assemblea dels Minyons de Terrassa per renovar la junta tècnica, amb Bru Busom com a candidat a liderar-la | Lluïsa Tarrida

Respecte a la nova junta ha mencionat que es tracta “d’un grup de companys que som amics i que entenem d’una manera què és la colla. Ens ha costat trobar perfils diferents i així ens hauria agradat, però no és fàcil”, apunta. Això sí, manté que “estem il·lusionats perquè creiem que tindrem un bon equip de treball, i ganes d’avançar. És un projecte de dos anys vista, però perquè no pensar que podem estar uns anys més al càrrec”, ha avançat.

La nova tècnica dels Minyons de Terrassa aposta per “anar a un ritme coherent, escoltant la colla per veure quin ritme necessiten, i ser conseqüents amb això. Ens agradaria poder avançar i portar els castells més grans en els últims mesos”. Per aconseguir-ho, s’ajudaran d’un psicòleg esportiu a qui es vol treure el màxim profit per ajudar a fer créixer la colla, “i explorar nous camins”. I, per descomptat, fan una crida per animar a la ciutadania terrassenca a formar part de la colla, especialment a la canalla. “Sempre necessitem ampliar la canalla, perquè creixen, però també necessitem gent nova que empenyin, per això, farem alguna campanya per ampliar la base”.

Assemblea dels Minyons de Terrassa per renovar la junta tècnica, amb Bru Busom com a candidat a liderar-la | Lluïsa Tarrida

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa