MónTerrassa
Bastià i Bastiana, una òpera distesa i amb gran qualitat interpretativa
  • CA
Bastià i Bastiana es va poder veure a l'Auditori Municipal de Terrassa
Bastià i Bastiana es va poder veure a l’Auditori Municipal de Terrassa | Cedida

!--akiadsense-->

Bastià i Bastiana

Ensemble Contratemps

28 de febrer de 2021

Terrasa Música Clàssica

Diumenge passat vam gaudir a l’Auditori de Terrassa d’una obra inusual i poc programada als nostres dies. Es tracta de l’òpera “Bastià i Bastiana”, un “singspiel” de caràcter popular, escrit en un sol acte per W. A. Mozart als dotze anys, on ja es poden pressentir les traces del que després serà el gran geni de Salzburg. La trama argumental, basada en “Les amours de Bastien und Bastienne ̈, escrita per Favart i de Guerville, va estar alhora inspirada en una comèdia pastoral de J. J. Rousseau i tracta sobre els amors i desamors puerils i plens d’ingenuïtat d’aquests dos personatges.

La posada en escena va recaure bàsicament en el treball actoral dels tres cantants i de l’actor, amb una senzilla escenografia atemporal, naïf i amb petits tocs carnavalescos. La interpretació vocal dels tres cantants va estar molt equilibrada, pulcra i mesurada. S’ha de reconèixer que l’obra en si no té grans lluïments, ni virtuosismes en la seva escriptura vocal. Malgrat això, vàrem poder gaudir de la gran qualitat vocal i preciós estil interpretatiu de la dúctil soprano Maria Hinojosa en el paper de Bastiana. Encarnant a Bastià vàrem poder apreciar la inusual veu, lleugera i plena, del tenor Jorge Juan Morata, que va mostrar un elegant fraseig i una tècnica impol·luta. El paper del Bruixot Colau el va encarnar el baríton-baix Juan Carlos Esteve, posseïdor d’una veu convincent, expressiva i vellutada. El contrapunt escènic el va donar l’actor i alhora director d’escena Adrian Schvarstein, que ens va obsequiar amb moments autènticament virtuosos, fent gala de la seva tècnica amb el “diàbolo” arribant a moments plens de màgia i fantasia. Els excel·lents instrumentistes de l’Ensemble Contratemps, vestits de manera grotesca, van estar presents en tot moment sobre l’escenari, participant activament de la trama argumental.

En definitiva va ser una obra ingènua, distesa, sense pretensions, però de gran qualitat interpretativa. Un espectacle apte per tots els públics, fins i tot els menys avesats al gènere operístic.

La jornada va ser especialment emotiva atès que el director i clavecinista del grup Esteban Mazer va deixar aquest món terrenal la mateixa nit anterior a la representació. El músic argentí resident a Catalunya en els últims anys va ser habitual de les programacions terrassenques, presentant concerts i espectacles amb diferents formacions i amb el grup que li va donar major projecció internacional “Le tendre amour”. Els mateixos membres de l’Ensemble Contratemps, en acabar l’obra, van dedicar la funció a la seva memòria i, de ben segur, allà on hi fos, va aplaudir satisfet amb un somriure a la boca.

La programació de l’Auditori Municipal continua el proper diumenge a les 12 del migdia amb un concert del cicle Terrassa Clàssic Kids, destinat a públic familiar, amb un espectacle d’ombres xineses a càrrec de la Cia. d’Ombres Xinesses de Valeria Guglietti i la música en directe de Sergi Sirvent.

Arturo Palomares

Bastià i Bastiana es va poder veure a l'Auditori Municipal de Terrassa
Bastià i Bastiana es va poder veure a l’Auditori Municipal de Terrassa | Cedida

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa