MónTerrassa
Antoni Miralda recrearà una gran desfilada pels carrers de Barcelona
  • CA
El cartell dissenyat per Antoni Miralda de l’esdeveniment | Europa Press

!--akiadsense-->

L’artista Antoni Miralda farà la seva primera performance als carrers de Barcelona dissabte vinent 7 d’abril, amb motiu del 175è aniversari de la botiga d’alta costura Santa Eulàlia, i per a això recrearà una gran desfilada pel centre de la ciutat.

Ho ha explicat el propietari de la marca, Luis Sans en roda de premsa que ha exposat la seva idea de “preparar un esdeveniment públic, inclusiu i obert tothom”, per la qual cosa es va posar en contacte amb Miralda per oferir una acció al mig dels carrers de Barcelona que atregui al major nombre de gent possible. Aquesta performance arribarà a Barcelona en forma de desfilada, que començarà al Pla de la Boqueria, lloc en el qual se situava la primera botiga Santa Eulalia, i recorrerà els carrers de la ciutat fins a arribar a Passeig de Gràcia, on s’ubica l’actual.

Antoni Miralda (Terrassa, 1942) és un artista multidisciplinari que va començar la seva trajectòria artística a París durant els anys 60, i ha participat en la creació de diverses activitats artístiques als Estats Units i Europa, que fugen dels espais convencionals i tenen lloc als carrers.

Moda i religió

L’espectacle, protagonitzat per estudiants de disseny, teatre i dansa, és una barreja entre les desfilades de moda d’alta costura i una processó, que “comptarà amb referències extretes de l’arxiu històric de la botiga i apel·larà al vestit”, ha detallat Sans.

El recorregut de la performance culminarà als jardins del Palau Robert, on es farà un berenar de caràcter privat per als convidats especials de Santa Eulàlia i comptarà amb contingut desconegut per l’amo de la botiga, perquè hi hagi un element sorpresa i per no condicionar l’artista.

Miralda, que l’any passat va comptar amb una retrospectiva en el Macba, ha dissenyat un cartell per a l’esdeveniment, que juga amb un mapa de Barcelona dels anys 40, extret de l’arxiu de Santa Eulalia, i un mapa actual per continuar amb la tradició cartellista de la marca, que té una col·lecció de cartells dels anys 20 i 30 exposats a la botiga. L’amo també ha explicat que des d’aquest dilluns la seva pàgina web oferirà un arxiu històric digital obert al públic, que “comptarà amb una recopilació de fotos, arxius documentals, vestits, anuncis i articles de premsa”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa