MónTerrassa
Gamalero (Nutri-Cloud): “La Covid ha fet que moltes empreses es reinventin”
  • CA

Pablo Gamalero va decidir de ben jove que volia ser emprenedor i que ho volia fer tirant endavant amb projectes relacionats amb el món de l’esport. Amb 17 anys va començar la seva trajectòria professional que va anar forjant-se a foc lent i amb dur treball en solitari fins que al 2009 va decidir fundar l’e-commerce PonteMASfuerte.com. Es tracta d’un negoci especialitzat en la venda i assessorament de nutrició i alimentació esportiva.

El 2014 va ser un gran any per a aquest jove empresari de Terrassa. Per una banda, va rebre el premi a la Millor iniciativa comercial i de servei de la Cambra de Comerç de Terrassa. Per l’altra, uns mesos després, s’enduia un segon premi a la Millor jove iniciativa empresarial en la 20a Nit de l’Empresari de la Cecot. Aquell mateix any va ingressar dins del Cercle de Joves empresaris de la patronal vallesana, essent el membre més jove de la història de l’entitat. Després van venir anys de consolidació i creixement que han acabat explotant aquest 2022 quan Gamalero ha decidit fer un pas més i crear Nutri-Cloud, amb seu a la nostra ciutat.

Quin és l’origen de Nutri-Cloud i perquè era necessari crear una nova empresa associada?

Neix de la necessitat d’agrupar sota un mateix paraigua totes les activitats empresarials vinculades amb la salut i l’esport. Aquesta iniciativa està pensada principalment per optimitzar els recursos i millorar l’experiència d’atenció al client, compres, departament comercial, IT, I+D, de tots els projectes. Sempre posant el client al centre de tot, per tal que l’experiència de compra de productes i contractació dels serveis que oferim sigui immillorable.

L’empresa ha evolucionat molt amb pocs anys, amb la incorporació de diferents serveis. Què podem trobar dins de Nutri-Cloud?

Amb molt d’esforç i treball en equip l’empresa ha anat evolucionant, i s’ha consolidat en cadascuna de les activitats que desenvolupem. A més, l’experiència ha fet que anem millorant els nostres procediments, a la recerca de l’excel·lència, tant en preus com en catàleg, atenció al client i serveis. PonteMASfuerte va creixent amb canals de venda a través de web i d’altres marketplaces, com Amazon, i actualment distribuïm més de 300 marques en botigues i gimnasos del sector.

Paral·lelament, creem una marca pròpia de gimnasos oberts les 24 hores, ARANAH, amb l’objectiu d’aprofitar totes les sinèrgies que ens aporten els més de 15 anys d’experiència en l’àmbit esportiu. Tenim màquines d’última generació i apostem per un tracte de proximitat i familiar.

Pablo Gamalero, CEO de Nutri-Cloud, al showroom (botiga física) d’un dels seus projectes principals, PonteMASfuerte.com | Cristóbal Castro

El 2020 però feu un gran salt.

Sí, és el moment en què creem una marca pròpia d’alimentació saludable i de nutrició esportiva, PROFIT, aprofitant l’experiència acumulada amb PonteMASfuerte.com comercialitzant altres marques. És així com decidim llançar una marca premium al mercat, donant alta qualitat a un preu raonable. També el 2020, en plena pandèmia Covid, neix FITmask, una marca de mascaretes reutilitzables amb les quals vam voler protegir els nostres treballadors i a la resta de la població davant els problemes d’abastiment general de material sanitari durant els primers 6 mesos. Ja amb la reobertura dels gimnasos, vam reenfocar-ho per convertir-la en una marca de mascaretes de referència en el món de l’esport per la seva comoditat i subjecció.

Quin creu que és el punt diferencial o de valor afegit que aporten respecte els seus competidors?

Crec que s’hauria de destacar la professionalitat l’experiència derivada de tants anys en el sector. A més, ens hem consolidat com a grup amb una àmplia varietat i som un operador premium amb uns preus molt competitius.

I quin diria que és el perfil de client que tenen? O què busquen a Nutri-Cloud?

Jo diria que és una persona conscienciada en la salut, que entén la importància de l’esport per mantenir una qualitat de vida alta durant totes les etapes personals. Per això, està conscienciada amb allò que menja, busca aprendre de professionals i incorpora l’esport en la seva rutina diària, per sentir-se millor amb ell mateix i amb el seu entorn.

Centrem-nos en PROFIT. Què el motiva a arriscar-se a crear una marca pròpia d’alimentació?

Al 2020 van haver-hi mesos convulsos. La pandèmia va fer que moltes empreses tinguessin l’oportunitat de mirar-ho tot des d’una altra perspectiva i reinventar-se. I això és el que vam fer nosaltres.

I quin diria que és el seu producte estrella?

Podem trobar productes de suplements esportius com proteïnes, aminoàcids o creatina. Però sobre tot, destacaria la nostra gamma d’alimentació, amb productes realment innovadors com les salses 0%, la pasta de Konjac (sense calories), les clares d’ou que no necessiten refrigeració o les begudes en pols per afegir a l’aigua. També les cremes de l’estil Nutella o Kinder fetes amb només 3 ingredients, al pur estil “realfooding”.

Pablo Gamalero, amb la mascota oficial “Arnold”, creada en honor a Arnold Schwarzenegger (impulsor del sector de la suplementació esportiva a tot el món) | Cristóbal Castro

I l’última incorporació?

En la línia d’alimentació, els pits de pollastre i gall dindi al natural, en format de 160 grams i un format còmode per dur a tot arreu. I en suplements, diria la creatina ultra micronitzada, amb la qual volem respondre a la falta de matèria prima que hi ha al mercat des de fa aproximadament un any. I esperem que aquest mateix 2023 puguem treure molts més productes innovadors amb els quals estem treballant.

Què creu que té de diferent la seva marca de la resta de productes similars?

Hem volgut destacar sobretot la qualitat del producte, amb un etiquetat real i sense “trampes de màrqueting”. Per exemple, pot semblar que la nostra proteïna tingui un % inferior de la resta, però en realitat nosaltres utilitzem el 100% de matèria prima Provon (Glanbia), sense incrementar aquest tant per cent amb aminoàcids barats. Entenem que si et gastes més de 60 euros és perquè vols comprar 100% proteïna. Per això dic que aportem transparència en les nostres fórmules i això es reflecteix en l’etiquetatge.

I per què és necessari una gama productes alimentaris específics per a esportistes?

Els clients busquen productes que no estiguin carregats de sucres ni grasses saturades, i sí que tinguin un alt % de proteïna. Actualment, per reemplaçar els sucres s’utilitzen quantitats ingents d’edulcorants, com el maltitol que genera problemes de digestió i poden ocasionar trastorns com el síndrome de colon irritable. A més, s’ha demostrat que els ultraprocessats carregats de grasses hidrogenades i plenes de químics industrials són terriblement nocius per a la salut.

Davant de tanta varietat de productes, com es pot saber quin és el que millor s’adapta al que vols?

Sí, al nostre web s’hi troben molts productes específics per a diferents objectius: musculació, pes, rendiment… Per això, per saber quin serà millor disposem d’un equip de nutricionistes i experts en entrenament que t’ajudaran a escollir el producte i el pla d’entrenament que millor d’adapti als teus objectius i necessitats.

Pablo Gamalero, sostenint l’espasa de l’emblemàtica pel·lícula de Conan, a les seves oficines | Cristóbal Castro

Com a empresa, quin valor li doneu a les xarxes socials? Creieu necessari ser-hi present?

Les xarxes socials sempre han estat un canal de comunicació molt important per a nosaltres. A Facebook, per exemple, hi tenim presència amb un perfil propi d’empresa des del seu inici a Espanya, l’any 2007. Actualment, tenim més de 500 mil usuaris entre totes les xarxes socials.

L’empresa continua creixent i ho vol fer d’una manera sostenible. Recentment han instal·lat plaques solars. Com s’ha pres aquesta decisió i en què creieu que us serà beneficiosa?

Creiem que el futur de les empreses i del món passa per l’economia circular i el creixement amb harmonia amb el medi ambient. Per això, des de fa diversos anys que estàvem intentant instal·lar plaques fotovoltaiques, i així aconseguir compensar la quantitat de CO2 que emetem a l’atmosfera. Finalment, després de molts anys perseguint-ho, hem aconseguit superar les traves administratives (normatives diverses) i també hem aconseguit l’autorització de la instal·lació -necessitàvem l’aprovació de la comunitat de veïns ja que tenim teulada compartida-. Aquest juliol de 2022, gràcies a l’ajuda del Banc de Sabadell que ens va aportar el finançament del projecte, hem pogut dur a terme la primera fase de la planta fotovoltaica de 99,3 kWp/h a la nostra seu. Ara, estem pendents d’una fase 2 -aturada per la falta de components al mercat- que consistirà en la instal·lació de bateries de 48 kW/h amb les quals arribarem a un 100% d’autoconsum.

I més endavant, tenim projectada la fase 3, de cara a l’any vinent, en la qual instal·larem plaques solars a tots els nostres locals comercials i naus. D’aquesta manera, aconseguirem una producció total aproximada de 200 kWp/h, amb la qual generarem fins a un 150% de l’energia total que es consumeix a tot el grup.

Ara que feia esment a projectes pel 2023. Parlem del futur de Nutri-Cloud. Després d’un 2022 en què s’ha creat l’empresa mare, quins han de ser els passos a seguir? Volen seguir creixent o serà un any de consolidació dels serveis?

En un futur volem seguir apostant pel creixement dels nostres canals de venda actuals, amb l’objectiu de multiplicar el catàleg de la nostra marca PROFIT en un 500%, dotant-la d’una amplíssima varietat de productes d’alimentació, suplements, salut i parafarmàcia. Així mateix, estem desitjant posar en marxa el projecte “Supermercat saludable Nutri-Cloud”, que seria el projecte més ambiciós que haguem dut mai a terme. Per nosaltres aquesta serà una dècada molt entretinguda.

Pablo Gamalero, exposant els productes de marca pròpia “PROFIT” al showroom de Terrassa | Cristóbal Castro

*Banc de Sabadell avança amb el propòsit d’ajudar i accelerar les importants transformacions econòmiques i socials que contribueixin al desenvolupament sostenible i la lluita contra el canvi climàtic. Amb aquesta voluntat, han establert el Compromís Sostenible, un marc d’actuació que integra en l’estratègia de l’entitat la visió de futur per al 2025-2050 dels compromisos ambientals, socials i de governança (ASG), alinea els objectius de negoci amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i estableix palanques d’acció amb actuacions de transformació i impuls, en quatre eixos:

– Avançar com a Entitat sostenible

– Acompanyar als clients en la transició cap a una economia sostenible

– Oferir oportunitats d’inversió que contribueixin a la sostenibilitat

– Treballar junts per a una societat sostenible i cohesionada

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa