MónTerrassa
Foment preveu recuperar el túnel de Castellbisbal per al tercer fil ferroviari
Encreuament d’un mercaderies amb un tren Teco i un tren de rodalies a Castellbisbal | Bernat Borràs / Trenscat.cat

!--akiadsense-->

El tercer fil ferroviari entre Vila-seca (Tarragonès) i Castellbisbal (Vallès Occidental), que permetrà el pas de trens en ample ibèric i internacional, s’instal·larà a les dues vies d’aquest tram i serà una realitat l’any 2020. Així ho ha confirmat aquest dimecres el coordinador del Corredor Mediterrani pel Ministeri de Foment, Juan Barios, en el marc d’una conferència organitzada per Ferrmed a Tarragona. El president del lobby, Joan Amorós, s’ha mostrat expectant davant les previsions del ministeri i ha lamentat que encara no es disposi d’un calendari per connectar la línia amb les terminals empresarials i portuàries.

No obstant, caldrà resoldre les adjudicacions que Foment han hagut de rescindir per problemes tècnics i que han comportat un notable endarreriment dels treballs. En el subtram entre Castellbisbal i Martorell està prevista la redacció d’un nou projecte que preveu recuperar el túnel de Castellbisbal -ara en desús-. Pel que fa als subtrams entre Martorell i Sant Vicenç de Calders, i des d’aquest punt fins a Vila-seca, s’estan fent modificacions per adaptar-los a la normativa, segons ha manifestat el coordinador del Corredor Mediterrani, amb la previsió que les obres també finalitzin l’any 2019. En paral·lel, Foment manté converses amb la Generalitat per decidir la construcció d’un enllaç amb la línia del TAV al Penedès per escurçar els temps de viatge dels trens de passatgers entre l’àrea de Tarragona i Barcelona.

Nou comentari

Comparteix