MónTerrassa
Hospital Abat Marcet: “Els veterinaris estem cada cop més especialitzats”

L’Hospital Universitari Abat Marcet ha inaugurat recentment les seves noves instal·lacions de 800 m2 al carrer del Conflent, al Polígon Industrial Nord de Terrassa. L’hospital, que fa més de 30 anys que dona servei, enceta aquesta nova etapa amb il·lusió per donar una millor atenció a mascotes i clients. MónTerrassa ha parlat amb Elisa Escoda, directora administrativa de l’hospital veterinari, i Ricard Badia, director mèdic del centre, sobre el que suposa aquest canvi per l’hospital, l’evolució del sector veterinari al llarg dels anys, i la importància de donar la millor atenció possible als animals i les seves famílies.

L’Hospital Veterinari Abat Marcet inaugura noves instal·lacions de 800 m2 al Polígon Industrial Nord de Terrassa | Laura Gómez

Com i quan sorgeix la idea de canviar d’instal·lacions de l’avinguda Abat Marcet al carrer del Conflent? 

La idea ve de fa més de 15 anys. Veníem d’un local petit d’uns 140 m2 i estàvem molt atapeïts. Inicialment vam començar a buscar un espai de 300 o 400 m2. Però quan comences a buscar trobes que no hi ha els locals necessaris, en trobes un però després el perds… i altres imprevistos fan que s’allargui tot molt més, i va passant el temps. Quan ja havien passat cinc anys vam veure que amb els 300 o 400 m2 que buscàvem inicialment ens quedàvem curts. Amb el sector en creixement constant i amb clients que cada vegada demanen serveis més complets, vam veure que havíem de tornar a replantejar-ho. I això va significar plantejar un projecte de més cost i més gran. Vam fer un traspàs de propietat i vam començar a buscar un local que s’apropés als 800 m2. I un cop trobes el lloc també has de fer tota la planificació, distribució, l’obra, adequar-ho tot, el material, permisos, fer el trasllat. Tot això és temps. 

Com ha canviat el sector al llarg d’aquests anys?

La importància dels animals a les famílies és cada vegada més gran. Tots hem sentit dir que els animals ja son un més a la família, per descomptat. El responsable de la mascota espera que es pugui fer tot el possible per prevenir les malalties o curar-les. Als propietaris ja no els sembla estrany operar els animals de cataractes o deixar-los ingressats els dies que faci falta si podem oferir millor qualitat de vida i una curació de més malalties. 

Podem dir que hi ha hagut un desenvolupament a nivell de l’especialitat en el sector. Els veterinaris estem cada vegada més especialitzats (hi ha traumatòleg, oftalmòleg, especialista en medicina interna, en cuides intensives, en dermatologia…) i en aquest projecte ja els tenim incorporats. El que permet aquest hospital és fer una feina molt més especialitzada. A nivell de diagnòstic hi ha molts més mitjans, a nivell d’ecografia, TAC, endoscòpia… Serveixen per poder tractar les mascotes tal com es mereixen i tal com esperen els propietaris. 

El canvi del sector és, sobretot, per les necessitats dels animals, els propietaris i també els veterinaris, que cada vegada estem més formats i necessitem estructures més grans per poder fer la nostra feina ben feta. 

“Hi ha hagut un desenvolupament a nivell de l’especialitat en el sector. Els veterinaris estem cada vegada més especialitzats”

L’Hospital Veterinari Abat Marcet inaugura noves instal·lacions de 800 m2 al Polígon Industrial Nord de Terrassa | Laura Gómez

Quins serveis ofereix el centre?

Oferim serveis de medicina general i serveis de medicina preventiva, però estem fent un creixement a nivell d’especialitats. Tenim un servei obert de 24 hores que disposen els nostres clients i centres veterinaris que en hores d’urgències no donen aquests serveis. Fem incidència en cures intensives, animals que requereixen hospitalització, o que requereixen servei d’atenció 24 hores, i serveis especialitzats. 

I diagnòstic també. Abans hi havia radiologia i poca cosa més, i últimament hi ha ecografia, diagnòstic per TAC, endoscòpia… Son mitjans diagnòstics que ajuden molt a tirar endavant i permeten arribar a un diagnòstic cada vegada més especialitzat. 

A part d’especialistes, també hi ha una inversió important en equipament.

L’Hospital Veterinari Abat Marcet inaugura noves instal·lacions de 800 m2 al Polígon Industrial Nord de Terrassa | Laura Gómez
L’Hospital Veterinari Abat Marcet inaugura noves instal·lacions de 800 m2 al Polígon Industrial Nord de Terrassa | Laura Gómez

El canvi d’instal·lacions també ha vingut acompanyat d’un increment de plantilla?

Sí. Amb el fet de tenir les instal·lacions més grans ja volíem incorporar un servei d’una forma més completa amb més treballadors. Per exemple, hem reforçat els horaris incorporant auxiliars de nit, i hem incorporat especialitats que abans no podíem cobrir per manca d’espai, i ara les podem fer àmpliament. Ara som gairebé una trentena de persones, a part de 7 o 8 especialistes que venen de forma regular a fer les visites d’especialitat (com traumatologia, cardiologia, fisioteràpia…)

Heu incorporat un espai de comiat per a les mascotes. 

Sí. A la nostra feina hi ha casos que, per diversos motius, es planteja l’eutanàsia. És un moment molt delicat. No és només trist, sinó que a vegades és inesperat. És un moment on tothom necessita silenci, intimitat, i poder fer el dol amb tranquil·litat. Creiem que era importantíssim poder-ho tenir, perquè després de tota una vida amb l’animal, el client agraeix que pugui estar tranquil amb la seva mascota en els seus últims moments.

“Després de tota una vida amb l’animal, el client agraeix que pugui estar tranquil amb la seva mascota en els seus últims moments”

Què aporta de nou aquest centre a Terrassa i a la comarca? 

L’estructura del centre ens permet donar més serveis, un tractament més especialitat, i comoditat als animals i als clients. Pensem que l’estructura que tenim permet donar una atenció mèdica millor a la que hi havia fins ara, així com una atenció als animals i als clients. 

Tenir més espai et permet treballar molt més bé. Per exemple, tenim un espai només per gats. En el moment que entren aquí ja poden estar en una sala que es pot tancar i que estiguin aïllats de la resta de sorolls. Tot això és qualitat que abans no podíem oferir. També poder triar vàries consultes per poder donar als clients i mascotes l’espai que s’adapti més al moment que està vivint. És diferent un cadell que ve amb alegria, que un animal a qui se li ha diagnosticat una malaltia greu o un animal que l’han atropellat inesperadament, o un gat que vol estar en silenci, o un rosegador, o un animal exòtic. Tot això ens permet donar un servei de més qualitat. 

A part, també tenim un espai exterior amb un aparcament i un pati perquè els animals passegin. Tenim també una sala que ens permet fer una formació continuada als veterinaris propis i als que col·laboren amb nosaltres. En aquesta sala tenim pensat fer sessions informatives per a clients per poder tenir més prevenció de certes malalties per a les seves mascotes.

També som un centre col·laborador amb Agents Rurals. Qualsevol persona que vegi un animal d’espècie protegida, poden trucar als agents rurals i els adrecen a nosaltres com a centre de recollida.

L’Hospital Veterinari Abat Marcet inaugura noves instal·lacions de 800 m2 al Polígon Industrial Nord de Terrassa | Laura Gómez

Com valoreu les primeres setmanes aquí i la rebuda dels clients?

Al principi ens vam espantar, perquè ens pensàvem que el difícil era arribar al dia del trasllat, però després del trasllat també costa adaptar-se als nous espais, ubicar-ho tot al seu lloc i organitzar-nos en un espai totalment nou. Ja fa tres mesos que som aquí i sembla que faci menys.

Hem vist que els clients estan encantats. A més, arriben amb molta facilitat perquè està molt ben comunicat. El centre està a deu minuts d’on teníem l’anterior però arriben més fàcil perquè la comunicació amb les avingudes de la ciutat és més fàcil. El client ens ha seguit, i estem contents de compartir-ho. 

A nivell mèdic s’està treballant bé, estem assolint els objectius de tractar casos de forma especialitzada, i l’equip veterinari, auxiliars i recepcionistes estan contents perquè treballem amb més comoditat i il·lusió.

L’Hospital Veterinari Abat Marcet inaugura noves instal·lacions de 800 m2 al Polígon Industrial Nord de Terrassa | Laura Gómez

Comparteix

Icona de pantalla completa