El caqui és un dels aliments amb major quantitat de vitamina A, per davant de qualsevol altra fruita

Encara que entre les fruites preferides per la majoria no es troba el caqui, aquest fruit és ric en vitamines com en minerals i aporta molts beneficis per a l’organisme. Compost al 80% per aigua fa que el caqui sigui molt hidratant, a més de ric en sucres i fibra, i té molts poders antioxidants.

1. Font de vitamina A

És la fruita amb més vitamina A i 100 grams aporta una tercera part de la dosi recomanada diària. Aquesta vitamina és essencial per al bon estat dels ossos, de la pell, del cabell o de les mucoses.

2. Regula el trànsit intestinal

Els caquis ajuden a regular el trànsit intestinal, sigui casos de restrenyiment o de diarrea. Els caquis molt madurs tenen poques propietats astringents, però tenen fibra soluble, que afavoreix els moviments intestinals i la defecació. A més, els caquis més verds fan que els seus compostos astringents serveixin per aturar diarrees.

3. Font d’energia

Consumir uns 100 grams de caqui aporten unes 70 calories. Amb poc poder calòric, la fruita aportahidrats de carboni complexos, fàcils d’assimilar, sacien i són una font d’energia saludable, pel que és recomanable per a persones amb una alta activitat física, a més de dones embarassades, gent gran i nens.

4. Potent antioxidant

El caqui estimula el sistema immunològic i limita l’aparició de malalties relacionades amb l’envelliment. La seva aportació en licopens prevé determinats càncers. Els caquis tenen nombroses substàncies antioxidants que minven els efectes del pas del temps a nivell dèrmic com les taques, la pèrdua de cabell o les primeres arrugues.

5. Redueix el colesterol

La fibra soluble dels caquis absorbeix el colesterol dolent i ajuda a expulsar-lo de l’organisme. Aquest fruit és recomanable per a persones afectades per hipertensió arterial o altres problemes cardiovasculars.

Nou comentari

Comparteix