MónTerrassa
Llibertat amb càrrecs per al conductor de l’accident amb dos morts

Llibertat amb càrrecs per al conductor de l’accident amb dos morts a la carretera de Mollet, a Sabadell (Vallès Occidental), un sinistre colpidor. Tant el conductor de la motocicleta, nascut l’any 1948, com l’acompanyant, nascut l’any 1961, van perdre la vida a l’acte. Les dues persones residien al mateix domicili, a Cerdanyola del Vallès. L’home de 47 anys va ser detingut diumenge immediatament després de xocar contra un motorista i la seva acompanyant. Dimarts va passar a disposició judicial.

El conductor va donar positiu en cocaïna. 48 hores després va passar a disposició judicial. I després de declarar al jutjat, va quedar en llibertat amb càrrecs a l’espera de judici.

El conductor entrava a Sabadell des de la carretera de Mollet quan va voler girar a l’esquerra a l’alçada d’una coneguda benzinera. Un gir conegut. I prohibit.

Campanya policial per reduir les distraccions durant la conducció

Les distraccions continuen sent la primera causa dels accidents amb víctimes a les carreteres catalanes. Parlar pel mòbil o escriure missatges, sintonitzar la ràdio o programar el GPS són al darrere d’1 de cada 4 accidents amb víctimes. Fins al 9 d’octubre, es coordinen agents de trànsit dels Mossos d’Esquadra i Policies Locals.

En particular, les distraccions causades per l’ús dels telèfons mòbils són les més esteses i incrementen considerablement el risc d’accidents de gravetat. Convé destacar que arran dels canvis normatius que han entrat en vigor enguany ha augmentat la pèrdua de punts fins a 6 (abans 3) per utilitzar el mòbil o subjectar-lo amb la mà, durant la conducció.

Intel·ligència artificial per combatre les distraccions amb el mòbil a la carretera

Aquesta campanya policial intensiva per prevenir les distraccions en la conducció conviurà amb els sistemes d’intel·ligència artificial instal·lats a la B-23 i C-58 per detectar automàticament aquest tipus d’infracció i que van començar a funcionar i sancionar aquest setembre.

Aquesta nova tecnologia basada en intel·ligència artificial funciona a través d’unes càmeres que capten i fotografien tots els vehicles a peu de carretera indiscriminadament i, amb un procediment de filtratge automatitzat, només envia al sistema informàtic aquells arxius en què detecta que hi ha una probabilitat elevada que hi hagi una persona utilitzant el mòbil mentre condueix. Diversos paràmetres, com la posició del conductor en el vehicle, fan possible que el sistema faci un cribratge automàtic de les imatges realitzades. En última instància aquestes fotografies seleccionades sempre són revisades per un tècnic de l’SCT per verificar que s’està cometent aquesta infracció.

Fins ara els usuaris que conduïen fent ús del mòbil només podien ser enxampats in fraganti i sancionats al moment pels agents de l’autoritat a peu de carretera. Els vehicles espiell –patrulles dinàmiques no logotipades– dels Mossos d’Esquadra i les sancions des dels mitjans aeris han fet possible ampliar el nombre d’infraccions localitzades, però el Servei Català de Trànsit n’ha  automatitzat la detecció amb aquest sistema d’intel·ligència artificial.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa