MónTerrassa
Estafa a gran escala amb el mètode del “phising” i un detingut a Terrassa
  • CA

La Policia Nacional desarticula una organització que va estafar 146 víctimes a tot el territori de l’Estat mitjançant tècniques de “phishing”.

Una operació contra el “phishing” feta en diferents fases

L’operació, que s’ha desenvolupat en diverses fases, ha finalitzat amb la detenció de 13 persones -i 7 més investigades no detingudes- a la Corunya, Còrdova (5), Huelva, Madrid (2), Màlaga, Múrcia, Palma de Mallorca i Terrassa (Vallès Occidental).

Els investigats suplantaven la identitat d’un banc

Els investigats suplantaven la identitat d’una coneguda entitat bancària i obtenien les credencials de les seus víctimes mitjançant phishing per, posteriorment, realitzar compres online, transferències o demanar préstecs personals no autoritzats.

El lucre econòmic era disseminat a través de comptes bancàris de “mules de diners” captades a través de pàgines de contactes sentimentals.

Accedien als comptes fent ús de línies d’internet situades em diferents països

Els investigats accedien als comptes fent ús de línies d’Internet ubicades a Espanya, Marroc, França, EUA, Mauritània i Alemanya, utilitzant xarxes virtuals privades (VPN), amb l’objectiu d’obstaculitzar la localització exacta des d’on es
executaven les operacions fraudulentes i es remetien els correus SPAM.

Els investigats feien servir imatge corporativa d’una entitat bancària i enviaven de forma massiva correus electrònics falsos en nom seu, suplantant la seva identitat.

Avís sobre una suposada “alerta de seguretat”

Les víctimes que rebien aquest correu, contenint un avís sobre una suposada “alerta de seguretat” que afectava a les targetes i comptes bancaris, punxaven sobre l’enllaç o link que els facilitaven i introduïen les seves credencials de banca en línia per solucionar-ho.

Tot i això, els emails no havien estat remesos pel banc i els links redirigien a pàgines web falses controlades per membres de l¡organització. A més, els correus “esquer” eren modificats i actualitzats convenientment en funció de les variants que, sobre l’operativa online, establia l’entitat bancària afectada.


Comentaris

  1. Icona del comentari de: Núria Abella Ligero a maig 19, 2022 | 21:48
    Núria Abella Ligero maig 19, 2022 | 21:48
    Jo he estat víctima d'una estafa així, i la Caixa no es vol responsabilitzar i això que tinc la denúncia que vaig presenar davant els mossos d'Esquadra, que puc fer, gràcies

Respon a Núria Abella Ligero Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa