El Departament de Territori i Sostenibilitat va licitar fa uns mesos la redacció del projecte constructiu per a la millora de la seguretat viària de la carretera C-1415a entre Terrassa i Sentmenat. A més de les mesures anunciades pel Departament des de l’Associació Bici Terrassa Club (BiTer) proposen un seguit de mesures que tinguin en compte els ciclistes. Són les següents:
- Construcció d’un carril bici segregat de 1.600 metres entre la rotonda del polígon de Can Petit de Terrassa i la cruïlla de la C-1415a amb la BV-1248, per connectar amb el futur carril bici de Sabadell a Matadepera, anunciat recentment per la Diputació de Barcelona, i l’accés a l’Anella Verda per la Masia de Mossèn Homs.
- Guanyar voral allà on es pugui. Hi ha llocs on això seria possible, ja que quan es va fer aquesta carretera fa molts anys ningú va tenir en compte la bicicleta. En alguns trams hi ha espai per a fer-ho, ja sigui perquè hi ha terreny suficient o perquè les baranes estan a tocar de la calçada.
- Limitar la col·locació de les baranes protectores només allà on faci falta, o sigui, on hi hagi un desnivell important, un barranc, etc. Actualment, molts trams de carreteres semblen circuits de competició i poden tenir un efecte contrari en la reducció de la velocitat. La seguretat passa primer per respectar les normes i especialment els límits de velocitat. Evidentment, que les baranes no tinguin elements tallants.