MónTerrassa
Una associació ciclista demana més seguretat a la carretera C-1415a
  • CA

El Departament de Territori i Sostenibilitat va licitar fa uns mesos la redacció del projecte constructiu per a la millora de la seguretat viària de la carretera C-1415a entre Terrassa i Sentmenat. A més de les mesures anunciades pel Departament des de l’Associació Bici Terrassa Club (BiTer) proposen un seguit de mesures que tinguin en compte els ciclistes. Són les següents:

  • Construcció d’un carril bici segregat de 1.600 metres entre la rotonda del polígon de Can Petit de Terrassa i la cruïlla de la C-1415a amb la BV-1248, per connectar amb el futur carril bici de Sabadell a Matadepera, anunciat recentment per la Diputació de Barcelona, i l’accés a l’Anella Verda per la Masia de Mossèn Homs.
  • Guanyar voral allà on es pugui. Hi ha llocs on això seria possible, ja que quan es va fer aquesta carretera fa molts anys ningú va tenir en compte la bicicleta. En alguns trams hi ha espai per a fer-ho, ja sigui perquè hi ha terreny suficient o perquè les baranes estan a tocar de la calçada.
  • Limitar la col·locació de les baranes protectores només allà on faci falta, o sigui, on hi hagi un desnivell important, un barranc, etc. Actualment, molts trams de carreteres semblen circuits de competició i poden tenir un efecte contrari en la reducció de la velocitat. La seguretat passa primer per respectar les normes i especialment els límits de velocitat. Evidentment, que les baranes no tinguin elements tallants.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Marc a juliol 26, 2017 | 14:56
    Marc juliol 26, 2017 | 14:56
    Quan es tindran en compte les bicicletes com a usuaris de la xarxa de carreteres i començaran a pagar segurs, Impostos i matriculació? A posar baranes i augmentar la seguretat ara se li diu que es deixar la carretera com un circuit de competició? Fins on arribarem? Precisament hauria de ser al revés. Les carreteres per cotxes. Qui vulgui fer ciclisme al circuit o pista. Les carreteres son per els vehicles. A la carretera tots ens hi juguem la vida, especialment quan hi han ciclistes pel mig.
  2. Icona del comentari de: Lucio a juliol 26, 2017 | 17:39
    Lucio juliol 26, 2017 | 17:39
    Em sembla correcta demana civisme als conductors més ràpids, no obstant em sorprèn les poques mesures de seguretat dels ciclistes, per exemple porta una llum vermella al darrera sempre encesa a Euskadi molts ciclistes les portant i el fa més visibles
  3. Icona del comentari de: Ferran M. a juliol 27, 2017 | 07:05
    Ferran M. juliol 27, 2017 | 07:05
    1/2 Ciclistes o mallistes?? Perquè no som el mateix. Una cosa es un ciclista, es a dir, algú que fa servir la bici com a mitja de transport habitual i alhora compleix les normes de circulació (excepcions del ruc de torn), perquè a la minima li diuen de tot. I un altre cosa es un mallista, aquell qui els seus dies de festa es vesteix amb malles, es puja a una bici ultra mega cara, es salta els semafors, no fa servir el carril bici encara que el tingui a 50cm, i en general passa de tot mentre
  4. Icona del comentari de: Ferran m. a juliol 27, 2017 | 07:09
    Ferran m. juliol 27, 2017 | 07:09
    2/2 demana que se'l respecti. I de pas crea una imatge dels ciclistes que no ens mereixem. Ciclistes SÍ, mallistes feu-s'ho mirar, perquè nois i noies no sou el centre de l'univers. No podeu reclamar seguretat quan sou els primers en passar de tot.

Respon a Marc Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa