Tren de la sèrie 400-500, popularment conegut com granota
Tren de la sèrie 400-500, popularment conegut com granota | Albert Bellós, Arxiu Municipal de Rubí

!--akiadsense-->

Presentem en aquest nou article una foto datada el 1955, l’autor de la qual és Albert Bellós i que es troba a l’Arxiu Municipal de Rubí, on podem veure un tren de la sèrie 400-500, popularment anomenat “granota”, a causa dels seus fanals a la part anterior, que recorden els ull d’aquest batraci, i també pel seu color verdós.!--akiadsense-->

Curiosament, podem veure com les andanes de l’estació de Rubí ja estaven cobertes per una mena de teulades aguantades per pilastres de formigó, que s’havien col·locat a finals dels 40 en diverses estacions de la línia. I és que la companyia estava en bones relacions amb el règim i va poder tenir via lliure per modernitzar les instal·lacions.

Els trens de la sèrie 400-500 també varen aparèixer en aquesta època. El prototipus data de 1944 i el primer conjunt d’aquests automotors, construït als tallers de Sarrià, com tots els posteriors de la sèrie, es va posar en servei el 1946; a poc a poc, durant els anys 60, anaren substituint els vells Brill.

Entre els anys 1967 i 1977, sempre a Sarrià, es varen fabricar els cotxes de la sèrie 800, que eren remolcs de tercera classe, mentre que els de les sèries 400 (de segona classe) i 500 (tercera classe) eren sempre automotors.

Amb la xarxa integrada a la Generalitat de Catalunya (FGC) es varen modernitzar, però el 1996 es varen retirar definitivament del servei. D’aquests trens (molts dels quals varen anar a parar a Cuba), es va conservar el conjunt format pels cotxes 409-809-507, que de vegades s’utilitza per a viatges especials, a l’igual que el Brill 18 que s’allotja a les cotxeres de Rubí.

Nou comentari