Les treballadores del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) del Consell Comarcal del Vallès Occidental (CCVOC) mantenen les vagues parcials del servei en defensa de les seves condicions de treball. Les negociacions mantingudes durant aquesta setmana no han donat cap resultat, i per tant, es mantenen les vagues previstes pels dies 2 i 3 de novembre de 9:00h a 13:00h.

“La inflexibilitat de l’empresa fa impossible posar vies de solució als diferents conflictes laborals existents”, ha defensat Comissions Obreres. El sindicat va accedir a la desconvocatòria de les dues primeres jornades -previstes el 25 i 26 d’octubre- un cop l’empresa es va avenir a seure i abordar les reivindicacions plantejades, però durant les reunions “l’empresa va seguir exhibint la seva manca de capacitat negociadora i finalment ahir es van donar per trencades les converses”.

El sindicat denuncia que des que l’any 2020 aquesta empresa va iniciar la prestació del servei s’han succeït els conflictes i els incompliments, com la manca de planificació dels serveis, dels usuaris a atendre i de les treballadores que els realitzen. “Quan els usuaris són afectats per aquesta mala organització del treball, l’empresa culpabilitza les treballadores, que lluny de ser la causa, són també les víctimes d’aquest desgavell funcional” defensen.

A part, denuncien també una mala gestió dels calendaris laborals i de la bossa d’hores, una manca de prevenció de riscos laborals i d’activació dels protocols, incompliments de la formació, la vulneració del conveni vigent formalitzant contractes per jornades inferiors a la que aquest regula. També afegeixen al conflicte l’incompliment per part de People Plus Innovation del compromís d’increment salarial adquirit en la licitació del servei. L’empresa va obtenir una millor valoració pel fet d’haver ofert un increment salarial per damunt dels establerts en el conveni, però aquest increment no s’ha aplicat i per aquest motiu CCOO ha iniciat una demanda judicial.

En aquesta línia, també culpen el Consell Comarcal, com a titular d’aquest servei que es presta a diferents municipis de la comarca, d’haver estat poc diligent en les seves actuacions respecte de l’empresa: “No sempre hem tingut el seu suport a l’hora de fer front a aquests greuges, especialment per part dels responsables polítics”, recalquen.

Nou comentari