Els autobusos al Parc dels Catalans | Cristóbal Castro

Aquest dimarts 1 d’octubre TMESA compleix 30 anys gestionant el servei de transport públic de Terrassa. Des dels seus inicis al 1989, l’empresa evoluciona constantment i treballa cada dia per adaptar-se a les noves demandes i necessitats de la ciutadania per millorar la seva qualitat de vida.

Augment de viatgers

Actualment utilitzen el servei de TMESA més de 13,3 milions de viatgers l’any, xifra que suposa un 92,7% més que en el seu primer any de gestió, quan l’empresa va registrar un total de 6,9 milions de viatgers. A més, cada any ha augmentat el nombre de viatgers: al 2005 va superar els 10 milions, al 2007 els 11 milions i al 2010 els 12 milions de persones. Aquestes xifres han provocat que creixi la seva flota d’autobusos. Així, mentre que als seus inicis tenia 40 vehicles, actualment TMESA registra un total de 67 autobusos, en els quals ha millorat les prestacions pel que fa a la comoditat, seguretat, accessibilitat i respecte pel medi ambient. En conseqüència també ha augmentat la plantilla de l’empresa, arribant fins als quasi 180 treballadors actuals.

Serveis

TMESA ha adaptat el seu servei a les necessitats de mobilitat dels ciutadans i ciutadanes de Terrassa, sempre tenint en compte la seva opinió coneguda a través d’enquestes domiciliàries. En aquests 30 anys, l’empresa ha anat incorporant serveis com la pàgina web i l’APP, el servei per a persones d’atenció especial, nous pals i marquesines a les parades, la nova oficina de mobilitat i els certificats amb normatives de qualitat ISO respecte la gestió i el medi ambient. Aquests serveis han estat valorats molt positivament pels usuaris: en l’últim baròmetre realitzat a la ciutat, TMESA ha estat l’empresa més ben valorada.

Mobilitat intel·ligent

Pel seu paper fonamental dins la mobilitat urbana i amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida dels usuaris, TMESA ha implementat les noves tecnologies per garantir trajectes fàcils i puntuals, oferint la informació dels trajectes al minut a través de l’APP i els seus canals de comunicació propis com la web, les xarxes socials i les mateixes parades. Terrassa creix contínuament i per això també ha ampliat la freqüència de les línies L1, L2, L3 i L9. En aquest sentit, el compromís per fomentar la mobilitat intel·ligent i formar part de la construcció d’una ciutat més sostenible i saludable ha contribuït a la incorporació de nous vehicles híbrids a la flota d’autobusos. A més, l’ús d’una sola targeta integrada permet evolucionar cap a una mobilitat més eficient connectant els usuaris amb la xarxa de transport metropolità de tren, metro, tramvia i autobusos interurbans, millorant així l’accessibilitat als diferents punts de la regió metropolitana de Barcelona i oferint un transport molt més econòmic, fàcil i còmode gràcies al conveni amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

Per a més informació:

TMESA–Transports Municipals d’Egara. Oficina de Mobilitat: C. Iscle Soler, 9

937 882 332

http://www.tmesa.com

Nou comentari