MónTerrassa
Territori amplia el recorregut del bus exprés Terrassa-Barcelona
  • CA

El Departament de Territori i Sostenibilitat ampliarà el recorregut que fa la línia de bus exprés e2 que comunica Terrassa amb Barcelona, que tindrà dos itineraris diferents. A partir del dia 1 de setembre, es mantindran les actuals expedicions que entren per l’avinguda Meridiana i se n’afegiran de noves al nou itinerari del bus que circularà per la C-16 i enllaçarà amb la Zona Universitària de l’avinguda Diagonal, permetent la intermodalitat amb els serveis de metro, bus urbà i tramvia de la capital catalana.

Les parades a Terrassa de les noves expedicions seran les mateixes que fa la línia actual. Les parades a Barcelona seran Mª Cristina, Palau Reial i Zona Universitària.

Aquesta millora, que es realitza a petició de l’Ajuntament de Terrassa per les peticions rebudes i la demanda potencial de residents de Terrassa que es desplacen diàriament al Campus Diagonal (més de 800 persones), permet mantenir la línia actual (connexió amb l’Avinguda Meridiana) i explorar la nova (connexió amb l’avinguda Diagonal), amb un nombre limitat d’expedicions a les hores punta. Si la demanda es creixent s’ampliarà el nombre d’expedicions. Aquesta zona és un pol tractor d’activitat universitària, comercial i econòmica i alhora genera noves connexions directes amb altres mitjans de transport d’alta capacitat com les línies L3 i L9 Sud del metro i el Trambaix.

Amb el nou itinerari es millora el temps del trajecte, que es podrà fer entre 40 minuts (hora vall) i 1 hora (hora punta) des de l’Estació de la Rambla de Terrassa i la parada de Zona Universitària. L’alternativa actual per accedir a l’àmbit de la zona universitària de Barcelona en transport públic obliga a fer transbordament i se situa entre 1 hora i 1,5 hores.

La línia d’autobús interurbà exprés e2 forma part de la xarxa d’autobusos d’altes prestacions de la Generalitat de Catalunya i està en servei des del 2012.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Quim a juliol 26, 2017 | 12:01
    Quim juliol 26, 2017 | 12:01
    Com pot ser que hi hagi 22 expedicions a meridiana (on la renfe fa el mateix recorregut) amb un nivell d usuaris de 200 i a diagonal amb 800 estudiants i professorat nomes 4. Es un nyap! Els horaris de tornada sense expedicions a mitja tarda (nomes a les 15 i 20 es una ofensa). Almenys una a les 17:30 !!!!! Perque l ajuntament de Terrassa senyor Ballart i la generalitat volen perjudicar als estudiants i professorat que viu a Terrassa i treballa aqui? No s enten.
  2. Icona del comentari de: Mari-33 a juliol 26, 2017 | 12:44
    Mari-33 juliol 26, 2017 | 12:44
    També penso que s'ha de fer millor. Si tothom té clar que és una línia amb molt de potencial, cal cuidar-la des de l'inici amb més expedicions i un horari competitiu que desincentivi agafar el cotxe. Volem més expedicions!!! No pot ser un horari de retorn a la tarda BCN-Terrassa amb només 2 expedicions tan espaiades temporalment! Continua essent un greuge pels estudiants del campus Diagonal que vivim a Terrassa, i ja fa massa anys que dura.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa