A Terrassa, turisme en castellà… Si passes per la Masia Freixa i per l’oficina municipal de Turisme i et trobes amb algú que et rep en la llengua de Cervantes. La denúncia l’ha fet pública el periodista de Terrassa Òscar Armengol en una piulada. El presentador de TV3 no se’n sabia avenir del que havia viscut i ha decidit explicar a les xarxes socials el que per ell ha estat una mala experiència.
Òscar Armengol ha passat per l’oficina situada al Parc de Sant Jordi i la primera frase que ha escoltat en entrar ha estat en castellà. El periodista explica com ràpidament aquesta persona ha demanat l’ajuda de qui tenia al costat. El presentador no ha quedat massa convençut del tracte rebut, atès que en marxar, comenta, ha notat que les paraules de comiat les hi deia de manera forçada, i també en castellà.
El fil que Armengol ha obert a Twitter
“Entrem aquest matí a l’oficina de @visitaterrassa i ens rep una noia: -Buenos días! En qué puedo ayudarles? -No, parlem en català… La noia, sorpresa, balbuceja quelcom, però de seguida surt al rescat el company del taulell, en català. Comprem una postal i marxem.
La noia, visiblement ofesa (no sé ben bé per què), rebla: -Muchas gracias. ADIÓS! No és ni tan sols capaç de dir “adéu”, malgrat que si fóssim anglesos o francesos no crec que hagués tingut gaires problemes a dir com a mínim “goodbye” o “au revoir”…
Un 90% dels visitants són catalans, per tant, el més normal seria que a l’oficina s’adrecin al turista primer en català, per si cal, després, canviar a una altra llengua. No ho veieu aix?”
Armengol ha rebut el suport de nombrosos seguidors al seu compte de Twitter. Alguns, li proposen que ho porti a la Plataforma per la Llengua.
La resposta de l’oficina de Turisme a les xarxes
“El personal de l’oficina de turisme de Terrassa atenem sempre en català, i quan és necessari, en la llengua en que millor s’expressi el nostre visitant (castellà, anglès, frances). Aquesta salutació inicial us l’ha fet personal de l’empresa de seguretat que tenim contractada… amb cap intenció de molestar ni ofendre, i lamentem les molèsties que us ha provocat. Esperem que l’atenció rebuda pel nostre personal hagi estat satisfactòria, i us convidem a visitar-nos sempre que vulgueu!
Entrem aquest matí a l’oficina de @visitaterrassa i ens rep una noia:
— Òscar Armengol (@oscar_armengol) April 15, 2023
-Buenos días! En qué puedo ayudarles?
-No, parlem en català…
La noia, sorpresa, balbuceja quelcom, però de seguida surt al rescat el company del taulell, en català. Comprem una postal i marxem. [obro fil👇🏻1/3]