La regidora Mónica Polo amb la cap del servei de Gent Gran, Vicki Hernández

La regidora Mónica Polo amb la cap del servei de Gent Gran, Vicki Hernández | Lluïsa Tarrida

El pròxim 15 d’octubre s’inaugurarà l’Oficina d’Informació a la Gent Gran de Terrassa. S’ubicarà al complex municipal Els Telers, al carrer de Sant Leopold, 33, que acull també el Servei de Promoció de la Gent Gran i el Casal Municipal de Gent Gran Anna Murià. S’adreça a tota la ciutadania major de 65 anys i espera poder atendre consultes i fer de missatger entre el ciutadà i els serveis administratius que requereixi. “Volem que tinguin un lloc on anar quan no sàpiguen a qui han de recórrer, serà un espai que no només els guiarà sinó que també realitzarà un acompanyament i un seguiment d’allò que hagin sol·licitat”, ha explicat la regidora de Gent Gran, Mónica Polo.

L’Oficina ha estat una demanda llargament reivindicada per les entitats i moviments de la gent gran a la ciutat i vol ser un espai de referència informativa per al col·lectiu més vulnerable. “A més, volem que sigui activa i viva, i per això, la persona àmpliament formada que estarà al capdavant de l’oficina també tindrà presència al territori perquè es mourà pels districtes per tal de recollir les demandes i ajudar a les persones que tenen una mobilitat més reduïda i no poden desplaçar-se fins a l’edifici estàtic”, ha subratllat la regidora de Gent Gran.

La interacció amb les persones usuàries de l’oficina, a més, serà una via addicional per obtenir informació sobre les necessitats i inquietuds de les persones grans de la ciutat. Aquesta informació ajudarà l’Ajuntament a anar adaptant l’oferta de recursos i serveis a la gent gran en àmbits diversos, com ara atenció, habitatge, lleure, formació, etc. I és que Polo ha recordat que està en marxa el Pla Estratègic de la Gent Gran 2030, un document que ha de contenir totes les accions i mesures per millorar la qualitat de vida de les persones d’edat avançada. Amb la diagnosi recentment feta, i a l’espera de poder consensuar-la i estudiar-la conjuntament amb totes les entitats i associacions, i agents implicats, l’Ajuntament sí que té clar que els objectius han de passar per: promoure un envelliment actiu; lluitar contra el maltractament i la soledat no volguda; i facilitar la capacitació digital.

Atesa la situació sanitària actual, de moment l’atenció presencial es farà exclusivament amb cita prèvia. L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres de 10 a 13 h, i els dimecres a la tarda de 16 a 19 h. El telèfon de l’oficina és el 937397095, i l’adreça de correu, informacio.gentgran@terrassa.cat.

En els pròxims dies, l’Ajuntament enviarà cartes informatives sobre la posada en marxa de l’Oficina a les més de 17.000 persones de més de 70 anys que viuen soles o amb altres persones també majors de 70. Un altre dels objectius de les cartes és també poder incorporar les seves dades bàsiques (com un número de telèfon) a la base de dades municipals per tal que si mai torna a passar un cas com el que hem viscut -de confinament o similar- hi hagi manera de contactar amb elles per saber si necessiten quelcom. La carta que s’enviarà aquests dies convida aquestes persones a adreçar-se a l’Oficina d’Informació de la Gent Gran per actualitzar les seves dades i facilitar futurs contactes.

Nou comentari