Els grups municipals de TxT i ERC-MES impulsen un acord plenari per demanar a l’ATM que revisi la política de tarifes pel transport metropolità per l’any 2020 i hi inclogui una solució per la zonificació a Terrassa.

Com ja es va avançar la setmana passada en un comunicat, el govern municipal troba mancances i defectes en la política de tarifes de l’Autoritat Metropolitana del Transport (ATM) per a l’any 2020. La principal: Tornen a oblidar-se de revisar la zonificació per acabar amb el greuge comparatiu de mantenir Terrassa a la zona 3, malgrat els nombrosos requeriments de la ciutat.

“Davant la promesa, un cop més imprecisa a futur, d’una T-mobilitat que solucioni aquest greuge, Tot per Terrassa i ERC-MES han optat per tornar a fer una declaració plenaria per pressionar l’ATM a cercar una solució temporal mentre el nou títol de transport no sigui una realitat”.

La reivindicació aquesta vegada, però, incorpora una crítica envers alguns dels aspectes de la política de tarifes per a l’any vinent. I és que, si bé es valora positivament la decisió de l’ATM de reduïr en un 25% el preu dels títols d’ús habitual (la nova T-usual), es rebutja les decisions al voltant de l’ús ocasional i convertir la T-10 en un títol unipersonal (T-casual). Aquest factor elimina pels partits de govern la pràctica de compartir targeta en viatges en grup o família ocasionals i aconsegueix l’efecte advers al desitjat, és a dir, el de promoure l’ús del transport públic en comptes del vehicle privat. Factor pel qual requereixen a l’ATM l’anul·lació de l’ús unipersonal i que revisi el cost dels títols de transport per assegurar que compleixen l’objectiu amb què han estat ideats.

La proposta, presentada com acord de junta de portaveus, ha estat presentada ja a la resta de grups municipals a l’espera d’un posicionament unànime que ajudi a millorar des de Terrassa el transport metropolità amb una tarifació justa.

Nou comentari