MónTerrassa
Terrassa donarà més vida als barris amb carrers de vianants
Panoràmica de la ciutat de Terrassa | Cristóbal Castro

!--akiadsense-->

A Terrassa, gairebé 1 de cada 2 desplaçaments tenen origen o destinació al Districte 1, és a dir, un total de 270.000 desplaçaments, dels quals un 27% es fan en vehicle privat (72.500 desplaçaments). Segons l’estudi realitzat per al Pla de Mobilitat de Terrassa 2016-2021, la distància mitjana que es realitza és de 1,9 km. Amb aquests paràmetres, l’Ajuntament de Terrassa ha impulsat el programa de microprojectes d’habitabilitat als barris. Amb això es pretén repensar els carrers dels nostres barris per tal que no siguin únicament llocs per passar de llarg (a peu, bici, cotxe, etc.), sinó que també siguin atractius per estar-s’hi. Així, es vol promoure que els carrers siguin un lloc adequat per a la trobada del veïnat, el joc dels infants, el passeig, etc.

Mesures a cada barri

Aquestes millores es volen dur a terme amb poques obres, a través fonamentalment de “mesures toves i flexibles” sobre les calçades. Les actuacions consistirien en pintar les calçades amb colors, ubicar-hi mobiliari urbà (bancs, jardineres, jocs infantils) i modificar els sentits de circulació per reduir el trànsit motoritzat forani al barri.

El Pla de Mobilitat de Terrassa 2016-21 també es proposa crear espais o de prioritat o d’ús exclusiu per al vianant. Aquests espais està previst que es defineixin per mitjà de processos de participació en el disseny d’actuacions amb les entitats i associacions de cada barri i poden consistir en ampliar l’espai de prioritat per a vianant a l’entorn de les places i espais de major ús social; fomentar la realització d’activitats al carrer en els vials de zones 20 (també es valorarà en les zones 30); o bé transformant carrers convencionals en carrers “per viure” (per a vianants), seguint l’experiència de low cost d’altres ciutats.

Cobertura a la xarxa d’itineraris ciclables actual | Aj. Terrassa

!--akiadsense-->

Nou comentari

Comparteix