MónTerrassa
Terrassa avança cap a una implantació del vehicle elèctric
  • CA

Terrassa avança cap a una progressiva implantació del vehicle elèctric amb el Pla Estratègic del Vehicle Elèctric (PEVE) 2022-2025, l’aprovació inicial del qual s’elevarà al Ple de novembre. El PEVE és un document que proposa, dissenya i planifica les actuacions i estratègies necessàries per generalitzar la progressiva implantació del vehicle elèctric a la ciutat. Amb un horitzó temporal de quatre anys i alineat amb els objectius de lluita contra el canvi climàtic, té un pressupost estimat de 2’5 milions d’euros. La tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, i el regidor de Medi ambient i Sostenibilitat i Energia, Carles Caballero, han presentat el Pla aquest matí en una roda de premsa on han explicat tots els detalls.

Les restriccions de mobilitat durant la pandèmia van evidenciar la relació directa que existeix entre el vehicle de combustió i les emissions contaminants de l’atmosfera: “Durant el confinament va haver una reducció del 80% de l’utilització del vehicle privat, el que va provocar una reducció d’emissions espectacular. A Terrassa ens agradaria que això fos una reducció permanent amb la revolució verda”, ha afirmat Melgares.

El Pla vol canviar el model actual de mobilitat “fent una transició que ens permetrà desplaçar-nos d’una manera més conscient, sostenible i saludable“, ha subratllat Caballero. Els principals objectius d’aquest Pla són promoure una mobilitat sostenible, descarbonitzar el parc mòbil de la ciutat i la flota municipal, complir amb els compromisos europeus pel que fa la reducció de gasos d’efecte hivernacle, i millorar la qualitat de l’aire i reduir la contaminació acústica.

“Encara hi ha molts dubtes i reticència vers el vehicle elèctric, però les dades afavoreixen la mobilitat elèctrica”, ha afirmat el regidor. Així doncs, ha explicat que el Pla es desenvolupa en 21 accions que s’emmarquen en 4 línies d’actuacions:

La primera línia es basa en la descarbonització del parc mòbil i de la flota municipal, i s’hi destinen 387.000 euros. Aquesta línia planteja mesures dirigides en promoure el canvi cap al vehicle elèctric amb la substitució progressiva dels vehicles de combustió fòssil implantant una instrucció interna per a la seva compra, la regulació del preus de recàrrega, la concessió de noves llicències de taxi i l’estudi de descarbonització de la flota municipal de vehicles pesants. La segona línia se centra en la implantació d’infraestructures de recàrrega per a vehicle elèctrics, on es preveu una inversió total d’1,6 milions d’euros. S’estima que de cara l’any 2025, el parc elèctric de Terrassa arribi als 1.300 vehicles (actualment en té poc més de 300) i que la ciutat compti amb 130 punts de recàrrega on 260 vehicles es puguin connectar a la vegada (actualment n’hi ha 24 a la ciutat). La tercera línia vol promoure el sistema de mobilitat compartida a nivell corporatiu i de ciutat, amb una guia adreçada a les empreses amb accions per incloure als Plans de Desplaçament d’Empresa, i té associat un cost estimat de 232.000 euros. La quarta línia es destina a les accions adreçades a la conscienciació sobre la mobilitat sostenible, on s’oferirà informació a la ciutadania d’aquest nou Pla, i que preveu un cost de 266.000 euros.

Aquest Pla espera tenir un impacte positiu a la ciutat i poder arribar a “reduir gairebé un 3% els nivells de CO2, estalviant abocar a l’aire 9 mil tones de CO2 cada any“, ha conclòs Caballero. “La crisi climàtica és real, el marge per actuar s’acaba, i cal que sumem esforços per fer aquest tomb en àmbit social, econòmic i personal. És un projecte ambiciós però imprescindible pel canvi climàtic”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Sandra a novembre 18, 2021 | 12:56
    Sandra novembre 18, 2021 | 12:56
    Casi todos los paises del mundo fallan: Habría que ir mejorando el tema del transporte público para que sea más mayoritario (y más viable, y más apetecible, y más práctico, etc.), en paralelo a fuertes inversiones en reeducación de la ciudadanía. Hay que cambiar el chip. Basta ya de un coche por persona ni nada que se le parezca. Los lobbies de la automoción y del petróleo siguen mandando demasiado en nuestras democracias.

Respon a Sandra Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa