El conseller d’Interior, Miquel Sàmper, ha anunciat 1.070 controls policials amb 1.428 agents de trànsit tant en vies de màxima mobilitat com en vies secundàries i on preveu més circulació en motiu de la segona fase de la Setmana Santa, que comença aquest dijous 1 d’abril i s’allarga fins al Dilluns de Pasqua, 5 d’abril. En concret, hi haurà 259 controls d’alcoholèmia i drogues, 198 de seguretat passiva, 132 de motocicletes, 219 de distraccions, 150 de velocitat i 112 de transport. Sàmper ha dit que seran dies “d’oxigenació per molta gent” però ha insistit en demanar minimitzar les interaccions fora de la bombolla de convivència: “No és tan important què fem, sinó com ho fem”, ha dit.

Interior preveu que entre dijous i divendres surtin de l’àrea metropolitana de Barcelona entre 331.000 i 377.000 vehicles, entre les 14 i les 21 hores de dijous i entre les 10 i les 16 hores de divendres. Per la tornada s’esperen entre 514.800 i 585.000 vehicles de les 12 a les 22 hores.

El patrullatge preventiu per evitar aglomeracions i garantir el compliment de les mesures anticovid als parcs naturals se seguirà duent a terme com fins ara. El comissari Joan Carles Molinero ha dit que el darrer cap de setmana s’han aixecat 1837 actes, 335 més que el cap de setmana anterior.

Pel que fa a l’operació sortida, s’ha situat en el valor més baix de tota la sèrie històrica dels darrers anys. Això és a causa, en part, de què alguns desplaçaments de sortida es van avançar el dijous 25 de març, tal com passa des dels primers confinaments municipals de finals del 2020.

El diumenge al matí i fins migdia, es va registrar un augment del trànsit de sortida de Barcelona que va superar els valors pre-pandèmia, fet que indica l’aparició de viatges d’oci curts d’anada i tornada el mateix dia. El retorn del diumenge sí que es pot considerar un retorn ‘normal’ compensat en part pels viatges que havien sortit el mateix diumenge al matí.

Pel que fa a la sinistralitat, des de l’inici del dispositiu de Setmana Santa, el dijous 25 de març a les 15 h fins ara, no hi ha hagut cap víctima mortal a la xarxa viària interurbana catalana. S’ha registrat un descens del 57% d’accidents greus i d’un 43% dels accidents amb víctimes.

Nou comentari