MónTerrassa
Professionals de l’Hospital de Terrassa es formen en seguretat clínica
  • CA

Professionals de l’Hospital de Terrassa han realitzat una jornada formativa en seguretat clínica. Amb motiu del Dia Mundial de la Qualitat, el Consorci Sanitari de Terrassa ha organitzat un workshop per reflexionar sobre la “rellevància de la gestió de la qualitat a la vida quotidiana i el desenvolupament de processos, sistemes i resultats més eficients a nivell empresarial”.

L’acte ha tingut lloc aquest dijous, dia 10 de novembre, a la sala d’actes Joan Costa Roma de l’Hospital de Terrassa, i ha comptat amb la presència de gairebé un centenar de professionals de diversos àmbits assistencials. Sota el títol Aprendre dels errors: un imprescindible de la qualitat, organitzat pel departament de Qualitat i Seguretat de Pacients del CST, el Workshop ha tingut per objectiu “incrementar la sensibilització en cultura de seguretat clínica de tots els professionals, educar en situacions de simulació de diferents experiències que portin a un debriefing amb els assistents, intercanviar perspectives i propostes per la millora de la qualitat a partir de casos reals, fomentar els aspectes ètics de l’assistència, fer un reconeixement dels sistemes de gestió de la qualitat com a guia per a l’excel·lència i promoure la millora contínua entre els professionals”.

Aprendre a fer el sistema més segur

La inauguració ha estat a càrrec de Cristina Roure Nuez, adjunta a la Direcció Assistencial del CST i Elisabet González, directora del Departament de Qualitat i Seguretat de Pacients del CST. Roure ha manifestat la seva il·lusió per la quantitat de gent inscrita (una norantena) i pel fet que s’hi hagin inscrits professionals de tots els àmbits. A més, Roure ha asseverat que “educar-nos és humà, forma part de la nostra naturalesa, i són oportunitats de millora. Hem d’aprendre a fer que el sistema sigui segur”. L’adjunta de direcció ha finalitzat la seva intervenció afirmant que “cal anar més enllà i tancar el cercle de la qualitat, ja que dediquem molt esforç en analitzar i comunicar els errors però el fet de prioritzar, posar en marxa i executar les propostes de millora no són accions prou àgils” i que “hem d’entendre que no tot és possible”.

Jornada de formació professional en Qualitat i Seguretat dels pacients | CST

Per la seva banda, Elisabet González ha volgut incidir en la importància de traslladar a tothom què és la qualitat, que es defineix en tres grans blocs: experiència, seguretat clínica i cost-experiència i ha destacat que “quan parlem de qualitat parlem de planificació, control i garantia i que tot això s’implementa en tots els processos”. Després ha estat el torn de Josep Tost, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos i secretari de la Comissió de Seguretat del Pacient del CST, amb la xerrada Errors diagnòstics: és hora de parlar-ne.

Tot seguit, ha intervingut Gemma Martínez, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos i secretària del Grup d’Errors de Medicació Departament de Farmàcia del CST, amb Medicació sense dany: un repte mundial. Ens hi sumem?; Ana Claudia Pereira, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos Referent de Qualitat Assistencial del Grup de l’Atenció Primària, amb Quan un repte de l’atenció primària té una implicació transversal; Mapi Ballesteros, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos i secretària de la Comissió de Qualitat del CST, amb La reclamació com a oportunitat de millora; M Dolors Clotet, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos de l’Hospital Sant Llàtzer del CST, amb Medicació segura a la planta de psicogeriatria; i Beatriz Urrutia, membre del Nucli d’Anàlisi d’Esdeveniments Adversos del CST, amb Identifica’t, t’identifico: la responsabilitat de tots.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa